نسخه چاپی

جزئیات جدید نحوه به دریا انداختن جسد بن لادن منتشر شد

ای میل های داخلی رد و بدل شده در ارتش آمریكا جزئیات جدیدی از نحوه به آب انداخته شدن جناره رهبر القاعده را پس از كشته شدن توسط كماندوهای آمریكایی به تصویر كشید.

به گزارش نما به نقل از اسکای نیوز، بر اساس محتویات این ای میل ها، از جنازه بن لادن به عنوان "یک بسته" پیش از به آب انداخته شدن آن یاد شده است.

این بسته به ناو "یو اس اس کارل وینسون" تحویل داده شده و هیچ یک از خدمه این ناو به جنازه رهبر القاعده که در شمال دریای عرب به اب انداخته شد نگاه نکرد.

به نوشته اسکای نیوز پس از شست و شوی بدن بن لادن و قرار گرفتن بدن وی در کفن یکی از افسران حاضر در محلی متنی مذهبی را خوانده است.

دسترسی به این ای میل ها بر اساس قانون آزادی اطلاعات میسر شده است.
مطابق قوانین آمریکا شهروندان این کشور حق دارند تحت شرایطی به اسناد دولتی دست پیدا کنند. ظاهرا بخشهایی از این مکاتبات که افشای آنها می‌تواند امنیت عملیات نظامی را به خطر اندازد حذف شده است. با این همه، این نخستین بار است که اسناد مکتوبی از پنتاگون در مورد چگونگی تدفین بن‌لادن منتشر می‌شود.

رعایت مناسک اسلامی

سی.ان.ان نیز در گزارشی در این رابطه می نویسد : در هنگام شست و شو و کفن کردن جسد بن لادن مناسک اسلامی رعایت شد.

بر اساس این گزارش، هیچ یک از نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر وینسون در این مراسم شرکت نداشته‌ اند. ظاهرا تنها تعداد کمی از افراد حاضر در ناو آمریکایی در جریان انتقال جسد بن‌لادن بوده‌اند و این موضوع حتی از افسران ارشد نیز مخفی نگه داشته شده بود.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...