نسخه چاپی

انتقاد از احیاء گرفتن در شب عاشورا

عکس خبري -انتقاد از احياء گرفتن در شب عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی نسبت به رواج برخی از بدعت ها در ایام ماه محرم و به ویژه شب عاشورا هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران، حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در برنامه تلویزیونی «همنشین با خورشید» در شب عاشورای حسینی که از شبکه پنج سیما پخش می شد در پاسخ به پرسش مجری این برنامه درباره برگزاری مراسم احیاء در شب عاشورا در برخی اماکن متبرکه اظهار داشت: هرگونه تغییر در عادات و رسوم مذهبی نیازمند مهر تایید و اذن مراجع معظم تقلید است و لازم است نظر آنان در این خصوص گرفته شود.

وی با بیان این مصرع که «هر شب، شب قدر است اگر تو قدر بدانی» افزود: البته احیاء فردی و خواندن ادعیه و نیایش در همه ایام سال امری پسندیده است اما برگزاری مراسم هایی حتی نظیر شب نیمه شعبان و نیمه ماه رجب می بایست به تایید مراجع عظام تقلید برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی ضمن دادن هشدار درباره این بدعت گذاری ها و ترویج آنان گفت: آنچه میان نظرات و فتاوای مراجع تقلید مشترک محصل است اهتمام به عزاداری در شب و روز عاشورا است و اگر بنا باشد مراسم هایی نظیر احیاء شب 21 ماه مبارک رمضان در شب عاشورا نیز برگزار شود حتما باید با تایید و نظر مراجع عظام شیعه صورت پذیرد.

این خطیب مشهور در ادامه با تاکید بر اینکه نباید شهرت یک مجری یا یک مداح و یا یک طلبه و ... بتواند چنین بدعت ها و نوآوری هایی را در عادات و رسوم دینی ما ایجاد نماید افزود: برگزاری مراسم روز عاشورا به سال هجری شمسی نیز در زمره همین موارد است و تا زمانی که این مراسم ها مورد تایید و نظر مراجع معظم تقلید ما نباشد باید به این برنامه ها نیز به چشم بدعت نگاه کرد و از آنان پرهیز و دوری نمود.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۱/۹/۹
در فضيلت احياءِ اين شب درمفاتيح : مثل آن است که عبادت کرده باشيد به عبادت جميع ملائکه و عبادت در آن مقابل هفتاد سال است.
0
0
۱۳۹۱/۹/۸
لطفا باسنتي مستند بر روايات وتاييد مراجع عظام به واسطه عدم اطلاعتان مقابله نکنيد براستي ايا شما صلاحيت تشخيص مصداق بيعت ها را داريد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...