نسخه چاپی

كمك فرانسه به ائتلاف جدید مخالفان سوری

درحالیكه فرانسه اولین كشور اروپایی بود كه ائتلاف جدید مخالفان سوریه را به عنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه به رسمیت شناخت، وزیر خارجه این كشور از اختصاص بودجه 1.5 میلیون دلاری پاریس به این ائتلاف جدید خبر داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که پاریس مبلغی معادل 1.2 میلیون یورو برابر با 1.5 میلیون دلار را به عنوان کمک های اضطراری به ائتلاف جدید مخالفان سوریه اختصاص خواهد داد.

وزیر خارجه فرانسه در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که: شرایط انسانی در سوریه رو به وخامت است و در این بین اقدام جامعه بین المللی ضرورت دارد.

فابیوس در ادامه بیانیه خود گفته است: فرانسه،‌ که اولین کشور اروپایی بود که ائتلاف جدید مخالفان سوریه را به عنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه به رسمیت شناخت، در حال حاضر می خواهد به این ائتلاف در امدادرسانی به هموطنان درمانده اشان، کمک کند.

خبر کمک های مالی فرانسه به ائتلاف جدید مخالفان سوریه در شرایطی منتشر می شود که «دیمیتری میدویدیف» نخست وزیر روسیه در مصاحبه اختصاصی خود را روزنامه «فیگارو»، ضمن اشاره به اینکه هیچ کشوری حق ندارد تصمیم بگیرد که چه کسی رهبری سوریه را عهده دار شود، در انتقاد از حمایت فرانسه از مخالفان سوری اینطور اعلام کرده است که: مسئله این است که آیا این برخورد درست است به ناگهان تصمیم گرفته شود از نیروهای سیاسی دیگری که در مخالفت مستقیم با دولت به رسمیت شناخته در یک کشور هستند، حمایت کرد؟ به عقیده من چنین مسئله ای از لحاظ حقوق بین الملل کاملا غیرقابل قبول است.

جریان های مخالف نظام سوریه به مدت یک هفته در دوحه پایتخت قطر گرد هم آمدند اما اختلافات شدیدی بین آنها بروز کرد و منجر به کناره گیری برخی از سران ارشد مخالفان شد و در نهایت توافقنامه ای اصولی را درباره تشکیل چارچوبی جدید برای خودشان بر اساس طرحی که «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه تدوین کرد بود، امضا کردند که این چارچوب جدید، گروه موسوم به "ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف" نام گرفت.

هدف از تشکیل این ائتلاف، سرنگون کردن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه عنوان شده است.

تشکیل گروه موسوم به "ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف" نظام سوریه با اختلاف نظر شدید مخالفان و فشار آمریکا و برخی کشورهای عربی بویژه قطر و عربستان در دوحه صورت گرفته است.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...