نسخه چاپی

هیئت فلسطینی به حماس چه گفت؟

یك روزنامه عرب زبان چاپ لندن در مطلبی به دلایلی كه سبب شد تا دولت سوریه دفاتر حماس در دمشق را ببند و نیز دیدار هیئتی از رهبران مقاومت ساكن سوریه با مقامات حماس برای انتقال نارضایتی دمشق از مواضع این جنبش پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی به دلایلی که سبب شد تا دولت سوریه، دفاتر حماس را در دمشق تعطیل کند، پرداخته است.

این روزنامه نوشت : منابع فلسطینی در داخل سوریه به روزنامه القدس العربی گفته اند مقامات سوری پس از آنکه سازمان اطلاعات سوریه، اطلاعاتی را دریافت کرد مبنی بر اینکه بیشتر جنگجویان گروه موسوم به احفاد الرسول که در بخش جنوبی حومه دمشق و برخی مناطق اردوگاه آوارگان الیرموک و فلسطین فعالیت می کنند، از طرفداران جنبش حماس هستند، با مهر و موم کردن دفاتر حماس در دمشق، آنها را تعطیل کردند.

این اطلاعات همچنین نشان می دهد که این جنگجویان، از حمایت لجستیکی برخی از رهبران رده دوم جنبش حماس که برخی از آنها تا مدتی پیش از ترک سوریه و سفر به اردن، مصر و قطر در اردوگاه الیرموک باقی مانده بودند، برخوردارند.

این منابع فلسطینی به القدس العربی گفتند هیئتی از رهبران گروههای مقاومت فلسطینی که دفاترشان در دمشق همچنان باز است و به فعالیت خود ادامه می دهد، شامل جنبش مبارز، جبهه خلق و جنبش جهاد اسلامی اخیرا در قاهره با برخی از رهبران حماس و در راس آنها موسی ابومرزوق معاون خالد مشعل دیدار کردند که طی این دیدار به آنها گفتند مقامات سوری از وارد شدن طرفداران حماس در داخل سوریه به درگیری مسلحانه با ارتش سوریه و حمایت رده دوم حماس از این افراد ناراضی هستند.

القدس العربی به نقل از یکی از اعضای این هیئت نوشت پاسخی که رهبران حماس به این هیئت دادند این بود که هرگز مانع این نمی شوند که نظامیان ارتش سوریه به شیوه مناسب نظامی و امنیتی با این افراد که به درگیری با ارتش سوریه می پردازند، برخورد کنند و آنها(رهبران حماس) مسئولیتی در قبال این افراد نداشته و هیچ پوشش و حمایتی را از آنها به عمل نخواهند آورد و رهبران حماس تمایلی به ورود در درگیریهای کنونی سوریه ندارند.

این روزنامه عرب زبان چاپ لندن نوشت مقامات سوری، اخیرا دفاتر رهبران حماس از جمله دفتر خالد مشعل را در محله المزه و دفتر موسی ابومرزوق معاون وی و نیز دفتر محمد نزال در محله مشروع دمر و دفاتر دیگر این جنبش در اردوگاه الیرموک را مهر و موم کردند.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...