نسخه چاپی

اولین بازدید خبرنگاران ایرانی از اشرف

تیمی متشكل از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های ایرانی و بین المللی با حضور در پادگان اشرف از بخش های آزاد شده این پادگان بازدید كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، خبرنگاران رسانه های ایرانی و بین المللی که با هماهنگی های صورت گرفته با دولت عراق در پادگان اشرف حضور پیدا کرده اند با بازدید از بخش های تخلیه شده پادگان اشرف در جریان روند اخراج اعضای گروهک منافقین از این پادگان قرار گرفتند.

براساس توافق دولت عراق و سازمان ملل متحد، اعضای این گروهک تروریستی باید پادگان اشرف را تخلیه و تا انتقال به کشوری ثالث به پادگان لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شوند.

طبق اعلام دفتر نخست وزیری عراق آخرین مهلت زمانی ترک پادگان اشرف که دولت عراق چند باری هم آن را تمدید کرده است، در این روزها به پایان رسیده است.

تاکنون حدود 3100 عضو این گروهک طی 7 مرحله این پادگان را ترک کرده اند، اما باقیمانده آنها که نزدیک به 80 نفر هستند برای تخلیه پادگان به بهانه هایی چون فروش اجناس و اموال در این بخش کوچکی از این پادگان باقی مانده اند.

گروهک تروریستی منافقین بر اساس توافق با دولت بعث عراق و دستو مستقیم صدام حسین دیکتاتور معدوم از سال 1365 در این منظقه که زمانی زمین های کشاورزی مردم منطقه خالص در استان دیالی بوده و به زور از آنها گرفته شده اقامت گزیده و از این پادگان حملات خود علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت عراق را سازماندهی می کرده اند.

خبرنگاران خبرگزاری های مهر، فارس، ایرنا و رسانه هایی چون باشگاه خبرنگاران، شبکه اول و دوم سیما، پرس تی وی، به همراه چند تیم مستند ساز بین المللی در این سفر که به همت موسسه راهبردی دیده بان، مرکز مقابله با جبهه معارض انقلاب اسلامی انجام گرفته حضور دارند.

اخبار تکمیلی در خصوص وضعیت این پادگان و آخرین وضعیت منافقین در عراق متعاقبا ارسال خواهد شد.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...