نسخه چاپی

بسته شدن ۷۶ باب مسجدالحرام

اداره امور حرمین شریفین از بستن ۷۶ باب شمالی مسجدالحرام در چارچوب آغاز طرح توسعه آن خبر داد.

به گزارش نمابه نقل از شبستان، اداره کل امور حرمین شریفین در چارچوب آغاز اجرای طرح توسعه صحن طواف در حرم شریف مکی، 76 باب مسجدالحرام را از سمت شمالی این مکان مقدس بست.

احمد المنصوری، مدیر روابط عمومی اداره کل امور حرمین شریفین اعلام کرد: بستن این باب ها از باب مروه آغاز شده است و آغاز تخریب پل الراقوبه که الغزه را به طبقه دوم مسعی وصل می کند به نفع پروژه توسعه از سمت شمال مسجدالحرام است.

وی افزود: کارگران، کار تخریب این قسمت از مسجدالحرام را بدون اینکه مزاحمتی برای زائران بیت الله الحرام و نمازگزاران به وجود آورند، آغاز کرده اند.

همچنین اداره کل امور حرمین شریفین اعلام کرده است اقدامات مربوط به توسعه صحن طواف و دیگر طرحهای توسعه این اماکن مقدس، تاثیری بر عمره نخواهد گذاشت.

شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجد شریف نبوی نیز اعلام کرد: طرح ملک عبدالله برای افزایش گنجایش صحن طواف، نمای حرم قدیم را که مشرف بر صحن طواف است، حفظ خواهد کرد.

وی افزود: تخریب، تنها به توسعه مرحله نخست مسجدالحرام به استثنای باب ها و مناره های اصلی محدود خواهد شد و حرم قدیم حفظ می شود که این امر سبب حفظ ارتباط موثر و مستقیم میان صحنهای خارجی و صحن طواف بدون تداخل در حرکت با استفاده کنندگان از طبقه همکف مسجدالحرام خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری وی از زائران بیت الله الحرام خواست از اماکنی که شاهد اجرای طرح توسعه است، دوری کنند و تا تکمیل این پروژه، رفت و آمد به مسجدالحرام را کاهش دهند.
شایان ذکر است مقامات سعودی به بهانه توسعه حرمین شریفین، تا کنون تعداد بسیاری از آثار تاریخی اسلامی مدینه منوره و مکه مکرمه را تخریب کرده اند، آنها ادعا می کنند برای افزایش گنجایش حرمین شریفین، این اقدامات را انجام می دهند.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...