نسخه چاپی

تحریم ها بهانه است

عکس خبري -تحريم ها بهانه است

رامین مهمانپرست را همگان می شناسند. چهره نام آشنایی كه چند سالی است بعنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی انجام وظیفه می كند. صراط اخیراً در گفتگو با مهمانپرست به بررسی میزان اثرگذاری تحریم ها و نیز تهدیدات خارجی علیه جمهوری اسلامی پرداخته كه شرح ماوقع آن را مرور می كنیم

به گزارش نما، رامین مهمانپرست را همگان می شناسند. چهره نام آشنایی که چند سالی است بعنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی انجام وظیفه می کند. صراط اخیراً در گفتگو با مهمانپرست به بررسی میزان اثرگذاری تحریم ها و نیز تهدیدات خارجی علیه جمهوری اسلامی پرداخته که شرح ماوقع آن را مرور می کنیم:
رامین مهمانپرست در پاسخ به این سوال که برخی صاحب نظران در واکنش به صحبت های رئیس جمهور در خصوص میزان اثرات تحریم ها در مشکلات اقتصادی کشور ، سوء مدیریت دولت را عامل اصلی مشکلات می دانند ، نظر شما چیست؟ گفت: بحث های اقتصادی را بیشتر صاحب نظران اقتصادی می توانند بپردازند. من از دید سیاسی می توانم به مساله تحریم نگاه کنم، مسئله ای که مشخص است اینکه تحریم ها یک بهانه ای است برای اینکه به ملت ما فشار وارد کنند، بهانه فعلی آنها اگر بحث هسته ای است ، از 32 سال پیش تحریم ها را شروع کردند و در هر مقطعی هم یک بهانه ای را آوردند ، پس این یک اصل است که دشمنان نظام تصور می کنند باید به روش های مختلف فشارها را به ملت ما زیاد کنند به حدی که مردم دست از انقلاب و اصولشان بردارند.
مهمانپرست در ادامه اظهار داشت: نکته دوم اینکه اینها توانایی مقابله از بیرون با ما ندارند، احساس می کنند که نمی توانند بشکل مستقیم یک عملیات نظامی انجام بدهند، مثلا فرض کنید بیایند تاسیسات ما را عملیات کنند، اگر کسی وارد یک تصمیم غیر عاقلانه ای بشود و بخواهد دست به اقدامی بزند که طرف مقابل بخواهد پاسخگو باشد، اگر پاسخ هزینه های سنگین داشته باشد قطعا در معادله ای که به آن فکر می کرده سودی نخواهد کرد ، ما فکر می کنیم ارزیابی آنها از توانایی دفاعی ما و اقتدار کشورمان در دفاع این است که به بیگانگان حکم می کند دست به کار غیرعاقلانه نزنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهاراتش با بیان این نکته که تمام توان دشمنان به ایجاد اختلاف در درون کشور متمرکز شده است خاطر نشان کرد: آنها قصد دارند به هر شکلی به نارضایتی داخلی دامن زده و اختلاف بین مردم را افزایش دهند، تنش ایجاد کنند چرا که این می تواند برای انها زمینه سازی برای انتخابات ریاست جمهوری سال بعد در ایران باشد. آنها در جریان فتنه 88 برای اولین بار امیدوار شدند به اینکه اختلافات در کشور به حدی برسد که نظام را تهدید کند، پس فکر می کنند باید همچنان از روش های مختلف اقداماتی را انجام دهند تا اوج این فشارها و نارضایتی ها و اختلافات داخلی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دشمنان را به نتیجه برساند .
وی اظهار داشت: مسلما ما باید خلاف اقدامات آنها عمل کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که اظهارات احمدی نژاد در خصوص تحریم ها دشمنان را بیشتر تشویق می کند یا خیر؟ گفت: ببینید زمانی شما می خواهید ببینید سیاست آنها چیست ، و میخواهید ببینید اثر گذاشته یا نه؟ بالاخره ما همیشه اعلام کرده ایم که هیچوقت از تحریم استقبال نمی کنیم، هیچ کشوری استقبال نمی کند ولی اگر قرار بر این باشد که بخواهند بدلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ما را وادار به تسلیم کنند، ما بخاطر تحریم از حقوقمان عقب نشینی نمی کنیم، پس این به معنی این نیست که تحریم اثر ندارد، ما گفتیم شما هر وقت به ما فشار آوردید ما سعی می کنیم این تهدید ها را تبدیل به یک فرصت کنیم. شما دسترسی ما را به دانش های روز محدود می کنید، ما سعی می کنیم جوانهایمان به این دانشها مسلط شوند و در این زمینه به استقلال برسند. پس تحریم ها اثر دارند ، فشار دارند ولی اگر آنها تصور می کنند بخاطر این فشارها ما از حقمان و اصولمان عقب نشینی می کنیم این یک اشتباه بزرگ محاسباتی این کشورهاست.
ما می بایست وحدت و انسجاممان را بشکل کامل حفظ کنیم به حدی که در پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا الان باعث حفظ کشور و انقلاب شده این سه اصل باید تا انتخابات سال آینده در اوج خودش رعایت بشه 1- وحدت و انسجام داخلی ، 2-تبعیت محض از مقام معظم رهبری ، 3- پایبندی به اصول.
نباید اجازه دهیم که هیچکدام از این اصول دچار خدشه شوند، انشالله همانطور که رهبری فرمودند ما انتخابات بعدی را باید تبدیل کنیم به یک نقطه استقلال و قوت نظام با مشارکت اکثریت.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...