نسخه چاپی

نظر وزیر سابق نفت درباره ارزش دلار

عده ای به صورت طبیعی علاقه مند قاچاق هستند ، برخی دیگری می خواهد سفته بازی كنند و به هر دلیلی تقاضای كاذب به بازار وارد می كنند ؛ مدیریت اقتصادی در كنار تقاضای واقعی باید این موارد را نیز لحاظ و مدیریت كند

به گزارش نما مسعود میرکاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به ثبات نسبی بازار ارز گفت: امید داریم ارز به نرخ واقعی برسد ، نرخی که در بازار تعیین می شود و بتواند با ثبات بماند با با مدیریت شناور شده کنترل شود.

نماینده مردم تهران افزود: باید قیمت ارز مدیریت شده باشد و تمام فاکتورهای اصلی در آن لحاظ شود؛ تورم داخلی و خارجی و کاهش ارزش دلار بین سایر ارز ها باید در محاسبه قیمت بازار داخلی لحاظ شود.

وی گفت: با ملاحظه تمامی موارد ، فکر نمی کنم قیمت واقعی دلار از 2 هزار تومان فراتر برود اما باید باز منتظر اعلام و محاسبه نرخ واقعی بر مبنای فاکتورهای موثر باشیم.

میرکاظمی گفت: عده ای به صورت طبیعی علاقه مند قاچاق هستند ، برخی دیگری می خواهد سفته بازی کنند و به هر دلیلی تقاضای کاذب به بازار وارد می کنند ؛ مدیریت اقتصادی در کنار تقاضای واقعی باید این موارد را نیز لحاظ و مدیریت کند.

وی در خاتمه گفت: مجلس قصد دارد اقدامی کند که تقاضای کاذب در بازار ارز از بین برود ، یعنی تقاضای واقعی برای واردات کالا به دست بیاید و از سوی دیگر اگر به مکانیسمی برسیم که عرضه از سوی صادر کنندگان و بانک مرکزی ، تقاضا را پوشش دهد به ثبات نرخ خواهیم رسید.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...