نسخه چاپی

امام جمعه یزد: در شرایط كرونا، روضه‌های خانگی احیا شود

عکس خبري -امام جمعه يزد: در شرايط کرونا، روضه‌هاي خانگي احيا شود

نماینده ولی‌فقیه ‌‍در استان و امام جمعه یزد گفت: در برگزاری مجالس عزاداری حضرت امام‌حسین(ع) به هیچ عنوان نباید سستی كرد حتی به صورت بسیار محدود و با حضور جمعیت بسیار كم و احیای روضه‌های خانگی به خاطر شیوع كرونا جدی گرفته شود.

به گزارش نماش،آیت الله محمدرضا ناصری در آستانه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) افزود: مجالس عزاداری را مردم می‌توانند با جمعیت‌های بسیار کم و حتی در بین اعضای خانواده برگزار کنند و به این طریق برکت وجود ذکر حضرت این امام همام را در خانه‌های خود حفظ کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد، وی با اشاره به اینکه نکات بهداشتی را باید انجام داد یادآور شد: مردم روضه‌های خود را در فضاهای باز با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و در زمان‌های مشخص شده برگزار کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید ولی حتما این مراسم ها در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در گذشته حیاط حسینیه‌ها و برخی امامزاده‌ها را پوش می کشیدند بیان کرد: امسال مساجد و حسینیه‌ها باید پوش ها را بردارند که امکان رعایت کامل پروتکل ها فراهم شود.

ناصری گفت: اینکه ما هزینه روضه را صرف کارهای خیر بکنیم اقدام خوبی است و می‌توان کارهای اضافی که در روضه‌ها انجام می دادیم را برای آزادی زندانیان و تامین معیشت نیازمندان استفاده کنیم خیلی خوب است ولی نباید این کار منجر به لغو روضه شود چرا که آن به تنهایی هزینه بالایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال دور کردن مردم از مجالس عزاداری امام حسین(ع) است یادآور شد: باید مراقب باشیم که در این شرایط در دام دشمن نیفتیم و خدای ناکرده مجالس عزاداری را به فراموشی نسپاریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تنها در صورتی که امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست از جمله در مراسم‌های نخل برداری وحرکت دسته‌های عزاداری و این چنین مواردی باید از برگزاری مراسم اجتناب کرد وگرنه مراسم‌هایی که امکان رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی در آن وجود دارد را به هیچ عنوان نباید تعطیل کرد.

ناصری یزدی افزود: مجالس عزاداری برکت بسیار زیادی برای زندگی و خانه‌های ما دارد و از مردم می‌خواهیم در حالی که حتما نسبت به برگزاری مجالس عزاداری اهتمام دارند حتما مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلامی را هم به صورت کامل رعایت کنند.
ایرنا

۱۳۹۹/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...