نسخه چاپی

حادثه‌خیزترین جاده‌های كهگیلویه و بویراحمد كدام است؟

عکس خبري -حادثه‌خيزترين جاده‌هاي کهگيلويه و بويراحمد کدام است؟

رئیس پلیس راه استان كهگیلویه و بویراحمد محور "یاسوج-اصفهان" را پرحادثه‌ترین محور ارتباطی این استان از ابتدای سالجاری تاكنون عنوان كرد.

به گزارش نما،«سرهنگ بهنام ویسی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از محور "یاسوج-اصفهان" دوخطه رفت و برگشت بوده، بخشی چهارخطه شده اما جداسازی نشده، این محور کریدور شمال به جنوب، نزدیک ترین راه دسترسی به بنادر جنوبی کشور و پرتردد ترین محور استان است و با داشتن نقاط حادثه خیز زیاد بعنوان حادثه‌خیزترین جاده‌ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهارکرد: محور "یاسوج- بابامیدان" باتوجه به اینکه دوخطه رفت و برگشت بوده و دارای پیچ‌های متعدد همراه با شیب تند و تونل بعنوان دومین محور حادثه خیز این استان است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محور "یاسوج – چرام" بخشی زیادی از این جاده فرعی روستایی است و از آن در حد راه اصلی استفاده می شود سومین محور حادثه خیز استان نام گرفته است. این جاده راه دسترسی به شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بوده که مردم استان خوزستان بخاطر آب و هوای خنک از این محور استفاده می کنند.

ویسی پور خاطرنشان کرد: این محور نیز تعریف راه اصلی را ندارد و دارای پیچ‌های زیاد با شیب تند است که حوادث رانندگی زیاد نیز در این محور رخ می دهد.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد تلفات جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد و دناست و عمده تلفات تصادفات رانندگی استان مربوط به دو محور "یاسوج –اصفهان" و " یاسوج-بابامیدان" است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از بتدای سالجاری تاکنون تصادفات رانندگی استان ۲۹ درصد کاهش داشت، تصادفات منجر به جرح ۲۷ درصد و تصادفات خسارتی ۲۶ با کاهش مواجه بوده است.
ایسنا

۱۳۹۹/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...