نسخه چاپی

وزیر جنگ‌طلب دوران «بوش» از «بایدن» حمایت كرد

عکس خبري -وزير جنگ‌طلب دوران «بوش» از «بايدن» حمايت کرد

وزیر امور خارجه جنگ‌طلب اسبق آمریكا از نامزد دموكرات انتخابات ریاست‌جمهوری در این كشور اعلام حمایت كرد.

به گزارش نما، «کالین پاول» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و یکی از حامیان اصلی حمله به عراق، سه شنبه شب از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ اعلام حمایت کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، پاول در دومین شب مجمع ملی دموکرات‌های آمریکا گفت بایدن «رهبری و اعتبار اخلاقی» آمریکا را باز می‌گرداند.

این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه گفت تنها کاری که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند انجام دهد «چاپلوسی برای دیکتاتورها و مستبدان» است.

وزیر جنگ‌طلب دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» در ادامه گفت: «کشور ما به فرمانده کلی نیاز دارد که به نیروهای نظامی همان‌طور اهمیت دهد که به خانواده خود اهمیت می‌دهد».

پاول تمامی نیمه دوم سخنرانی خود را به انتقاد از ترامپ پرداخت و گفت آمریکا تحت رهبری وی دچار تفرقه شده است و رئیس‌جمهور هر کاری می‌کند که «آن را به سمت تفرقه کشیده و به همان شکل نگه دارد».

اظهارات این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه جنگ‌طلب از نامزد دموکرات‌ها، واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت.

یکی از کاربران توئیتر نوشت: «کالین پاول در مجمع دموکرات‌ها سخنرانی می‌کند. شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد او آگاهانه در سازمان ملل متحد، درباره وجود سلاح کشتار جمعی در عراق دروغ گفت».

«مایکل مور» کارگردان آمریکایی با کنایه به اظهارات پاول در سازمان ملل نوشت: «امشب نمی‌توانم صبر کنم تا پرونده "واضح و انکار ناپذیر" برای ریاست جمهوری بایدن را ببینم! هیچ چیزی به اندازه یادآوری صمیمانه بمباران، تجاوز، وحشت‌آفرینی و غارت در عراق بر اساس دروغ‌های به سازمان ملل، کشور ما را متحد نمی‌کند».

جورج بوش که پس از اتمام دوره ریاست جمهوری به‌ندرت به اظهار نظر پرداخته است، چندی پیش قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس شهر «مینیاپولیس» را «شکستی تکان‌دهنده» توصیف کرد و از کاخ سفید درخواست کرد صدای معترضان را بشنود.

به گفته «کریستوفر پرسل» از مقامات دولت جمهوری‌خواه بوش: «نوامبر امسال کشورمان را به حزب ترجیح خواهیم داد. باور داریم که دولت بایدن می‌تواند توابع حاکمیت قانون بوده و عزت و همبستگی را به کاخ سفید بازگرداند».

شماری از مسئولان هماهنگی گروهی از مقامات ارشد دولت بوش گفته‌اند، یک کمیته اقدام سیاسی را در حمایت از بایدن تشکیل داده‌اند و فهرست اسامی آن‌ها تا ماه اکتبر (مهر) منتشر خواهد شد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...