نسخه چاپی

گزارش هزار صفحه‌ای فراحزبی سنای آمریكا علیه ترامپ

عکس خبري -گزارش هزار صفحه‌اي فراحزبي سناي آمريکا عليه ترامپ

سنای آمریكا در گزارشی فراحزبی و طولانی، به سنگ‌اندازی دولت این كشور علیه تحقیق درباره تمایل رئیس‌جمهور این كشور به مداخله روسیه در انتخابات 2016 پرداخت.

به گزارش نما، کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی هزار صفحه‌ای از سنگ اندازی دولت این کشور بر سر راه تحقیقات این کمیته منتشر کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «سی‌اِن‌بی‌سی»، این تحقیقات درباره «ادعاهای جدید» پیرامون تمایل کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ برای دریافت کمک خارجی بود.

در گزارش جدید سنای آمریکا اطلاعاتی بسیار دقیق از پذیرفتن مداخله روسیه در انتخابات توسط کارزار انتخاباتی ترامپ ذکر شده است. همچنین این شواهد بی‌سابقه، سه ادعا درخصوص عدم توجه جدی به سفرهای شخصی ترامپ به روسیه را در بر می‌گیرد که در پرونده «کریستوفر استیل» جاسوس سابق انگلیس درج نشده است.

این کمیته ادعاهای سه زن را نیز در بر می‌گیرد که دو نفر از آن‌ها به صدایی ضبط شده اشاره دارند. با این‌که این ادعاها مورد تأیید قرار نگرفته‌اند، اعتبار جدیدی به دستکم یکی از ادعاهای مطرح شده در پرونده استیل می‌بخشد.

همچنین در این گزارش ادعا شده کمپین انتخاباتی ترامپ در نظر دارد ایمیل‌های دزدیده شده «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی سال ۲۰۱۶ او را تحت عنوان «غافلگیری اکتبر» منتشر کند و این در حالی است که آن‌ها می‌دانند این اطلاعات توسط نیروهای اطلاعاتی روسیه هک شده‌اند.

این گزارش در این باره مدعی است: «با وجود این‌که پایگاه‌های "جی‌آریو" و "ویکی لیکس" در حال انتشار اسناد هک شده بودند، کمپین ترامپ تلاش کرد با افزایش تأثیرگذاری این محتوا، به وجهه انتخاباتی ترامپ کمک کند».

این کمیته مدعی است «پائول مانافورت» مسئول کمپین انتخاباتی ترامپ با عملیات روس‌ها جهت سرقت و انتشار ایمیل‌های دموکرات‌ها مرتبط بوده و اگر این مسئله در دادگاه به اثبات برسد «تبانی» تلقی خواهد شد.

همچنین می‌افزاید: «ترامپ تمایل داشته به تعمیق روابط با روسیه پرداخته و کانال‌هایی غیر رسمی را برای برقراری دیپلماسی با روس‌ها دنبال کند».

در این گزارش آمده است دستیار مانافورت عامدانه اظهارات غلطی را درباره اوکراین بیان داشته تا تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را به بی‌راهه بکشاند.

این گزارش می‌نویسد، دستیار مانافورت «تقریباً به‌طور قاطعانه به ترتیب دادن پیام‌هایی عمومی درباره مداخله اوکراین در انتخابات آمریکا دست داشته است».

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز دوشنبه گفته است: «دونالد ترامپ هرگز روسیه را از دخالت کردن در انتخابات آمریکا منع نکرده است».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر(آبان ۹۹) برگزار خواهد شد. اخیراً چند نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کرده‌اند که خواستار جلوگیری از دخالت ادعایی کشورهای چین، روسیه و ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...