نسخه چاپی

اختصاصی نما

فشارهای شبانگاهی

عکس خبري -فشارهاي شبانگاهي

طرح حمایت از سوت زنی از نخستین روزهای مجلس یازدهم توسط نمایندگان مطرح شد. آیا مجلس فقط از برخی افشا كنندگان فساد حمایت می كند؟ ضمن اینكه مهندس میرسلیم همان ابتدا اسناد ادعای خود را به قوه قضاییه ارائه كرد و به دنبال هجمه ای نبود.

مهدی علوی - به گزارش نما ،دوشنبه هفته قبل (20 مرداد) سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت ادعای یکی از نمایندگان تهران درباره پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت که «درباره این ادعایی که ایشان مطرح کردند، مدارک مرتبط به قوه قضاییه ارسال شده و در حال رسیدگی به این مساله هستیم، رسیدگی‌ها به تازگی شروع شده و در همین رابطه یکی از نمایندگان سابق بازداشت شده و در بازداشت است.»
اما در ساعات پایانی این روز یعنی ساعت ۲۳:۵۴ شب خبرگزاری مهر گفتگوی کوتاهی از سخنگوی قوه قضاییه منتشر کرد که ارتباط نماینده متهم با شهردار اسبق تهران مطرح نشده است.
و از فردای این گفتگو بود که رسانه های جریانی خاص هجمه نسبت به مهندس میرسلیم به عنوان کسی که اولین بار موضوع رشوه 65 میلیاردی را مطرح کرد آغاز کردند.
در این فاصله زمانی دو اتفاق افتاد؛ مهندس میرسلیم در گفتگوی تفصیلی با هفته نامه شما به توضیح کامل ماجرا پرداخت و همچنین در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار هم شرح تکمیلی موضوع را بیان کرد که البته این اظهارات فقط توسط برخی رسانه ها منتشر شد و رسانه هایی که طی ماه های اخیر با هجمه نسبت به میرسلیم می گفتند اگر سندی برای ادعای خود دارد منتشر کند هیچ یک از این توضیحات را منتشر نکردند.
و اما چهارشنبه 29 مرداد و باز هم ساعات پایانی روز؛
خبرگزاری خانه ملت ساعت 23:37:23 گفتگوی کوتاهی از سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان منتشر کرد مبنی بر اینکه میرسلیم سندی ارائه نداد. گفتگویی که البته اشکالات فراوانی داشت آنقدر که میرسلیم در جوابیه خود اعلام کرد در صورت عدم اصلاح شکایت خواهد کرد.
ماجرا از این قرار بود که چندی قبل رییس کمیسیون عمران مجلس که در دوره قبل هم همین سمت را داشت ادعای میرسلیم را اتهام زنی خواند و به جای شکایت به قوه قضاییه، از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواست به موضوع رسیدگی کند.
 جالب تر از همه پاسخ میرسلیم به این ادعای آقای سخنگو؛ در دعوت شفاهی از من برای حضور در جلسه هیات کسی نگفت سند بیاورم. اسناد هم در اختیار قوه قضاییه است و البته حاضرم به این هیات هم اسناد را بدهم.
یک سوال و چند نکته؛ چه ارتباطی بین ساعت انتشار خبر دو سخنگو علیه میرسلیم وجود دارد؟ آیا فشاری بوده و آن ساعت نهایتا به نتیجه رسیده؟ و چرا گفتگوی پر ابهام و ناقص از سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان؟
و نکته اینکه:
1-هفته گذشته خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاییه درباره این پرونده سوال می کند و سخنگو هم پاسخ می دهد. چرا برخی رسانه ها نسبت به مهندس میرسلیم هجمه می کنند؟
2- طرح حمایت از سوت زنی از نخستین روزهای مجلس یازدهم توسط نمایندگان مطرح شد. آیا مجلس فقط از برخی افشا کنندگان فساد حمایت می کند؟ ضمن اینکه مهندس میرسلیم همان ابتدا اسناد ادعای خود را به قوه قضاییه ارائه کرد و به دنبال هجمه ای نبود.
3- جناب آقای قالیباف؛ اسناد مورد ادعا و پرونده مورد بحث به دوران مسوولیت جنابعالی در شهرداری یعنی تا نیمه سال 96 بر می گردد. بهتر نیست جایگاه حقوقی فعلی خود را از شخصیت حقیقی و مسوولیت حقوقی پیشین خود جدا کنید و ارکان مختلف خانه ملت را وادار نشوند به پاسخگویی در این زمینه ؟ آیا این خود شائبه سوء استفاده نیست؟

۱۳۹۹/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...