نسخه چاپی

ظریف: سفر گروسی هیچ ارتباطی با مكانیسم ماشه ندارد

عکس خبري -ظريف: سفر گروسي هيچ ارتباطي با مکانيسم ماشه ندارد

وزیر خارجه گفت كه سفر گروسی هیچ ارتباطی با مكانیسم ماشه ندارد و افزود: اجازه نمی دهیم آمریكا و رژیم صهیونیستی اهداف آژانس را به سخره بگیرند.

به گزارش نما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح میز خدمت کنسولی در جمع خبرنگاران درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این سفر هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد البته این اصطلاح نادرستی است که آمریکایی ها باب کردند. همانطور که ۱۳ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت اعلام کردند، نه اینکه آنها با اقدام آمریکا یا موضوع آمریکا مخالفند، معتقدند که آمریکا حق ورود به این موضوع را ندارد.


ظریف بیان کرد: دو بحث هست یک وقت است که کشورها می گویند استدلال شما غلط است یک وقت می گویند اصلا شما نباید بیایی در این اتاق که بخواهی این استدلال را کنی.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: همه دارند به آمریکا می گویند شما را در این اتاق راه نمی دهیم نه اینکه حالا آمدی در این اتاق و صحبت کردی و حرف هایت درست نبوده است. آمریکا شرایط بسیار بدی را دارد.

وی افزود: کار ما با آژانس براساس اصل شفافیت است. ما به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ایم. ایران همیشه آماده همکاری با آژانس بوده و سفر مدیرکل آژانس در همین راستاست.

ظریف ادامه داد: اجازه نمی دهیم کسانی که مخالف اهداف آژانس هستند و هم دارندگان سلاح هسته ای در منطقه بوده و از سلام هسته ای استفاده کرده اند یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا اهداف آژانس را به مسخره بگیرند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...