نسخه چاپی

لاوروف: استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باید منتفی شود

عکس خبري -لاوروف: استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي بايد منتفي شود

وزیر امور خارجه روسیه تأكید كرد، آمریكا كه خود از برجام خارج شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض كرده، قادر نخواهد بود با استفاده غیرقانونی از مكانیزم این قطعنامه، تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

به گزارش نمابه نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در سخنرانی در گردهم‌آیی سراسری جوانان روسیه، تحت عنوان «قلمرو تفکرات»، تأکید کرد که دولت آمریکا قادر نخواهد بود تحریم‌ها علیه ایران را با استفاده از مکانیزم‌های در نظر گرفته شده در قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل بازگرداند.

لاوروف گفت: «اکنون، این مسئله (خروج ایالات متحده از توافقنامه هسته‌ای با ایران)، بحرانی را در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد کرده است، البته ما بر این بحران غلبه خواهیم کرد. و مسلماً تلاش برای استفاده غیرقانونی از قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت که خود آمریکایی‌ها آن را نقض کرده‌اند، تحقق نخواهد یافت.»

لازم به یادآوری است، طبق شرایط برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، هر یک از طرفین شرکت کننده در این توافقنامه (روسیه، ایالات متحده، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان) می توانند در صورت نقض شرایط توافقات، اقدام به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران کنند. این در حالی است که طرف آمریکایی در سال 2018 از برجام خارج شد. روسیه، چین و کشورهایی اروپایی هم با دیدگاه واشنگتن در رابطه با نقض برجام از سوی مقامات تهران، موافق نیستند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...