نسخه چاپی

كمك ۱۱۰ میلیارد تومانی دولت برای جبران خسارات كرونا به صنعت گردشگری

عکس خبري -کمک ??? ميليارد توماني دولت براي جبران خسارات کرونا به صنعت گردشگري

بای، مدیر كل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاكنون كرونا ۱۲ هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری خسارت وارده كرده است و در رساتای جبران خسارات دولت ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

به گزارش نما،به نقل از صداوسیما، علیرضا بای مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سفر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان سمنان در هفته گذشته خبر داد و گفت: در این سفر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین پروژه‌های در دست احداث در حوزه گردشگری بازدید کرد. وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای سمنان خبر داد که قرار است از طریق ریاست قوه قضائیه این موضوع پیگیری شود.

وی از حمایت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیگیری برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام گفت و بیان کرد: حمایت از این مجموعه تا رسیدن به هدف والای ثبت جهانی ادامه دارد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خسارت کرونا به بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده است، کرونا ۱۲ هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری خسارت وارده کرده است.

وی همچنین در خصوص اعتبارات اختصاصی دولت برای کمک به بخش گردشگری پس از کرونا گفت: تاکنون بخش گردشگری ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است و امیدوار هستیم با تأکید بیشتر ریاست جمهوری، روند اختصاص اعتبارات بیشتر شود.

وی به دستورالعمل میراث‌بان افتخاری اشاره و عنوان کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای، دستورالعمل استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی با عنوان میراث‌بان افتخاری را به مدیران کل استان‌ها و موزه‌های ملی و همچنین فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ابلاغ کرد.

بای ادامه داد: این دستورالعمل با هدف ایجاد گفتمان مشترک صورت می‌گیرد تا حفظ آثار تاریخی صیانت شود و در واقع همه آحاد جامعه به عنوان یک وظیفه ملی و عمومی حفاظت از میراث فرهنگی را سرلوحه امور خود قرار دهیم تا این میراث را برای آیندگان نیز نگاه داریم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعظای مجوز نخستین موزه فوتبال خبر داد و گفت: این اتفاق در تبریز رخ داد و در طی آن مراسم اعطای مجوز نخستین موزه فوتبال ایران با حضور مقامات محلی و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی درباره جایگاه آذربایجان شرقی و غربی در حوزه موزه‌داری گفت: این دو استان یک تنوع قابل توجهی در حوزه موزه و موزه داری دارند و با شکل گیری موزه فوتبال این تنوع بیش از پیش خواهد شد.

علیرضا بای از ابلاغ ثبت چهار میراث فرهنگی ناملموس خبر داد و اظهار کرد: همچنین مراتب ابلاغ ۱۳ اثر ناملموس به استاندار خراسان و ۱۲ اثر ناملموس نیز به استاندار کردستان در هفته گذشته صورت گرفت.

۱۳۹۹/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...