نسخه چاپی

كاهش هزینه ها و اصلاح درآمدهای مالیاتی دو راهكار اساسی در بهبود كسری بودجه دولت

عکس خبري -کاهش هزينه ها و اصلاح درآمدهاي مالياتي دو راهکار اساسي در بهبود کسري بودجه دولت

طغیانی سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جذب درآمدهای پایدار مالیاتی و از سویی دیگر كاهش هزینه‌ها می تواند دولت را در جبران كسری بودجه یاری دهد.

به گزارش نما،مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای کسری بودجه دولت گفت: ما باید در بحث درآمدهای مالیاتی اقدامات موثری را پیش روی داشته باشیم تا از این طریق کسری بودجه را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: دولت باید در بحث جذب منابع از طریق درآمدهای مالیاتی اقدامات موثری انجام دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از جمله امور دیگر که می توان به واسطه آن کسری بودجه را جبران کرد کاهش هزینه ها و صرفه جویی در توزیع منابع است.

این نماینده مجلس گفت: دولت حتی اگر امسال را با فروش دارایی و ایجاد بدهی بگذراند سال آینده با هزینه‌های سرسام آوری مواجه خواهد شد که می تواند دولت را دچار مشکلات عدیده‌ای در کسری بودجه کند.

وی تاکید کرد: بنابر این از سویی جذب درآمدهای پایدار مالیاتی و از سویی دیگر کاهش هزینه‌ها می تواند دولت را در جبران کسری بودجه یاری دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت اگر به دقت به مسئله کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در منابع ورود کند، بخشی از کاستی‌ها جبران خواهد شد چرا که در سالهای اخیر برخی از هزینه‌ها رفته رفته به ردیفی در بودجه تبدیل و دائمی شده است لذا دولت باید بر روی این منابع تجدید نظر کند بنابر این طبق این شرایط به نظر می رسد بتوان بودجه را مدیریت کرد.

طغیانی گفت: اصلاح نظام مالیاتی و پیگیری درآمدهای مالیاتی از سوی دولت می تواند این درآمدها را تا دو برابر افزایش دهد. دولت باید در این بخش اصلاحاتی را در بخش معافیت‌ها مدنظر قرار دهد.

۱۳۹۹/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...