نسخه چاپی

شبكه گاز ایران در دنیا بی نظیر است

عکس خبري -شبکه گاز ايران در دنيا بي نظير است

رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت اظهار داشت: امروز در غرب كشور گاز را به تركیه و عراق صادر می‌كنیم و قادر هستیم گاز را به كشور‌های شرقی نیز صادر كنیم، شبكه گاز ایران در دنیا بی نظیر است.

به گزارش نما،آقای روحانی در مراسم افتتاحیه طرح بهسازی دیسپاچینگ طرح‌های وزارت نفت، گفت: یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی و به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم، امیدواریم در هفته دولت مسئولان محترم در سراسر کشور و استان‌ها قادر باشند بخشی از خدماتی که به ثمر رسیده به افکار عمومی عرضه کنند و در دید مردم آن‌ها قرار دارند.
وی افزود: اولین نکته‌ای که می‌خواهم تاکید کنم، اهمیت گاز در کشورمان است، صنعت گاز در واقع صنعتی عظیم و بزرگی است که هم انرژی پاک را برای ما تامین می‌کند و هم برای توسعه کشور دارای اهمیت است.
رئیس جمهور ادامه داد: نفت و گاز یک صنعت زیربنایی محسوب می‌شود که صنعت بزرگتری را مانند پتروشیمی را اداره می‌کند و در کنار آن باعث اتصال ایران با همسایگان شده است.
آقای روحانی گفت: امروز در غرب کشور، گاز را به ترکیه و عراق صادر می‌کنیم و قادر هستیم گاز را به کشور‌های شرقی هم صادر کنیم، همچنین خط لوله گاز را تا مرز پاکستان برده ایم و کار عظیم و بزرگی را در دولت یازدهم و دوازدهم در این بخش انجام داده ایم، به حمدالله امروز انرژی پاکی در اختیار همه خانواده‌ها قرار گرفته است.
رئیس جمهور اضافه کرد: حدود ۱۷ هزار روستا در دولت یازدهم و دوازدهم به شبکه گاز سراسری متصل شده اند و این شبکه گازی که در کشور ایران امروز شاهد آن هستیم، در دنیا بی نظیر است، یعنی همه روستا‌ها و شهر‌ها تقریبا ۹۵ درصد از گاز استفاده می‌کنند.
آقای روحانی یادآور شد: امیدواریم روستا‌های استان سیستان و بلوچستان نیز که از نعمت گاز بی بهره هستند به خطوط انتقال گاز متصل شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه اکثر روستا‌ها در کشور از گاز استفاده می‌کند و می‌توان گفت به همه روستا‌ها به استثناء تعداد کمی در جا‌های دور که یا جمعیت کمی دارد، گاز به آن‌ها رسیده است.
آقای روحانی با اشاره به وجود حدود ۸۹ نیروگاه در کشور گفت: نیروگاه‌های کشور ما به وسیله انرژی گاز اداره می‌شوند، یعنی خطوط ما نیز در سایه گاز اداره می‌شود و حدود ۸۹ نیروگاه ما توسط گاز انرژی آن تامین می‌شود و کار عظیم و بزرگی است.
آقای روحانی تصریح کرد: امروز پتروشیمی‌ها در سراسر کشور از نعمت گاز استفاده می‌کنند و توسعه دیسپاچینگ را امروز افتتاح کردیم، برای خطوط ششم و نهم که سراسر کشور از عسلویه تا خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و همه جا تقریبا در سراسر این خط لوله گاز را می‌بینیم.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز در زمینه گاز خودکفا شدیم، البته باید در مصرف گاز مراقبت کنیم و در سال‌های آینده نیز خودکفا بمانیم، امروز از تولید ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز به تولید یک میلیارد متر مکعب گاز در روز رسیدیم و حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در اختیار خانه‌ها و مصارف کشور قرار می‌دهیم، ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در زمستان یعنی معادل پنج میلیون بشکه گاز را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
صداوسیما

۱۳۹۹/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...