نسخه چاپی

سید موسی بلادیان در گفتگو با نما:

كشت خرما مهمترین راه‌حل مشكل اشتغال خوزستان است

عکس خبري -کشت خرما مهمترين راه‌حل مشکل اشتغال خوزستان است

بلادیان گفت:: با توجه به ظرفیت كشت خرما در خوزستان عده زیادی به پرورش خرما و ایجاد و توسعه نخلستان‌ها و باغ‌های خرما پرداخته‌اند. همین موجب اشتغالزایی در استان ما شده است.

سید موسی بلادیان دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان خوزستان پیرامون ظرفیت‌های استان در تولید خرما به خبرنگار نما گفت: استان خوزستان از مناطقی است که خرمای خیلی خوبی دارد. شادگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و اهواز از شهرهای خرماخیز هستند و خرماهای خوبی دارند. خرمای کشت شده به استان‌های دیگر نظیر تهران صادر می‌شود و مشکلی در زمینه صدور خرما وجود ندارد.
وی اشاره کرد: با بالا رفتن قیمت دلار قیمت خرما در استان خوزستان حداقل دو برابر شده است.
بلادیان اظهار کرد: مشکل آب خرماداران در آبادان و خرمشهر حل شده است و باغات خرما توسعه یافته‌اند و کسانی که خرما کشت می‌کنند به اصلاح باغات خرما پرداخته‌ و نخل‌های جوان جایگزین شده‌اند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خوزستان خاطرنشان کرد: محصول خرمای این استان کیفیت خوب و طرفداران زیادی دارد. هم در داخل خوب عرضه می‌شود و فروش می‌رود و هم خارج از کشور.
وی گفت: عراق و عربستان خرماخیز هستند. خرمای ما بیشتر به ترکیه، افغانستان و پاکستان و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.
بلادیان مطرح کرد: با توجه به ظرفیت کشت خرما در خوزستان عده زیادی به پرورش خرما و ایجاد و توسعه نخلستان‌ها و باغ‌های خرما پرداخته‌اند. همین موجب اشتغالزایی در استان ما شده است.
وی در پایان به استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان اشاره کرد که در کشت و پرورش خرما فعال هستند.

۱۳۹۹/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...