نسخه چاپی

صوفی در گفتگو با نما:

اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند/برای ۱۴۰۰ اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار معرفی می‌كنیم

عکس خبري - صوفي: اصلاح‌طلبان سرمايه اجتماعي خود را از دست داده‌اند/براي ???? اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار معرفي مي‌کنيم

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: اصلاح طلبان دیگر جایگاه ۹۲ تا ۹۶ را از دست داده اند؛ مردم هم بی قید و شرط به فهرست اصلاح طلبان رای نخواهند داد،شرط مردم این است كه حتما باید كاندیداها كارآمد باشند

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار نما، با بیان اینکه جریان اصلاحات قطعا از سیاست انتخاباتی ۹۲ و ۹۶ در انتخابات آینده پیروی نخواهد کرد، گفت: تبعات آن نارضایتی مردم و اوضاع نابسمان کشور است ضمن آنکه راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان در ۹۸ نیز استفاده از کاندیداهای شناسنامه دار و شناخته شده بود و دیگر بحث ائتلاف و روی آوری به افراد غیر اصلاح طلب مطرح نشد.

وی خاطرنشان کرد: در همان مقطع نیز اعلام شد، اگر داوطلبان انتخابات مجلس پس از تایید صلاحبت ها توسط شورای نگهبان به اندازه ای بودند که بتوانیم لیست انتخاباتی بدهیم، با تابلوی شورای سیاستگذاری فهرست می دهیم در غیراین صورت فهرست نمی دهیم که همین سیاست هم از سوی شورای عالی سیاستگذاری اعمال شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه سیاست اصلاح طلبان نقطه مقابل مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات ۹۲ تا ۹۶ بود، اظهار داشت: بنابراین اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده و با توجه به اینکه ۸ سال دولت تدبیر و امید به پایان می رسد قطعا در گزینش کاندیداها به چهره های اصلاح طلب روی خواهند آورد.

صوفی تصریح کرد: البته اصلاح طلبان دیگر جایگاه ۹۲ تا ۹۶ را از دست داده اند؛ مردم هم بی قید و شرط به فهرست اصلاح طلبان رای نخواهند داد،شرط مردم این است که حتما باید کاندیداها کارآمد باشند و برنامه جامع و کارآمدی را معرفی کنند تا بدین وسیله مردم احساس کنند برنامه، کارآمد و اثر بخش خواهد بود.

وی همچنین به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و بااشاره به اینکه مردم از دولت ناراضی هستند، گفت: این دولت است که سیاست های اجرایی را تعیین می کند و در صحنه عمل می تواند کارساز باشد به همین جهت این عملکرد ها هم در تصمیم مردم تاثیرگذار است.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، سازوکار این جریان در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود؟، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، شورای عالی سیاستگذاری جلسه ای تشکیل نداده و فعالیت جدید خود را شروع نکرده است، البته معتقدم اصلاح طلبان باید دو هدف را دنبال کنند.

صوفی در تبیین هدف اول، افزود: انسجام بخشی جریان اصلاحات مهم است که این رویکرد با شکل گیری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اتفاق افتاد و رویکرد دوم هم اجماع سازی اصلاح طلبان است؛ جمع کردن همه سلایق به سمت یک کاندیدا بدون حرکت جبهه ای امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: این اجماع در انتخابات گذشته روی روحانی شکل گرفت، اکنون این پرسش طرح می شود که این اجماع چگونه شکل خواهد گرفت؟ اگر شورای سیاستگذرای باشد، تغییراتی در آن شکل می گیرد یا اگر این شورا نباشد، یک سازوکار دیگر در نظر گرفته می شود که در آینده مشخص می شود.

۱۳۹۹/۶/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...