نسخه چاپی

آغاز پر ابهام لیگ برتر والیبال/ تیم‌ها اسیرِ چنگال كرونا

عکس خبري -آغاز پر ابهام ليگ برتر واليبال/ تيم‌ها اسيرِ چنگال کرونا

رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز در حالی آغاز می‌شود كه برخی از تیم‌ها شرایط عادلانه‌ای برای بازی ندارند و صرفا برای فرار از باخت فنی مقابل رقبا حاضر می‌شوند.

به گزارش نما، سی و چهارمین دوره از رقابت های لیگ برتر والیبال امروز (چهارشنبه) شروع به کار خواهد کرد. مسابقاتی که سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا نیمه تمام باقی ماند، امسال با میهمانی همین ویروس آغاز می شود.

۱۵ تیم در مسابقات حضور دارند و ۷ دیدار امروز برگزار می شود. دیدارهایی که ظاهرا شرایط عادلانه در آن حاکم نیست. دو تیم پیکان و هورسان رامسر در شرایطی باید مقابل رقبا قرار گیرند که چند تن از بازیکنانشان مبتلا به کرونا هستند و در غیاب این بازیکنان شرایط سخت و نابرابری در مقایسه با سایر تیم ها دارند.

تیم هورسان پس از ابتلای ۱۱ بازیکنانش به کرونا، درخواست لغو دیدار بازی روز چهارشنبه برابر سایپا را داشت که ابتدا با موافقت فدراسیون همراه بود اما در فاصله ۴۸ ساعت تا بازی، فدراسیون حکم به برگزاری دیدار داد. بنابراین تیم تازه وارد هورسان برای فرار از باخت فنی مجبور به حضور در رقابت و با ۶ بازیکن راهی تهران شد.

تیم هورسان امروز با ۶ بازیکن و بدون پاسور در حالی مقابل سایپا قرار می گیرد که ستاره هایی مانند معنوی نژاد، شفیعی، صفایی و احتمالا موسوی در سایپا قرار دارند!

تیم پیکان تهران نیز سه پاسور خود را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار ندارد و روز گذشته (سه شنبه) جلسه ای با رئیس فدراسیون برگزار کرد. گرشاسبی و ترکاشوند، مدیر عامل و سرمربی تیم در جلسه با داورزنی خواستار لغو دیدار امروز شدند چرا که سه پاسور خود را در اختیار ندارند اما رئیس فدراسیون اصرار بر برگزاری رقابت داشت. بنابراین تیم پیکان نیز برای فرار از باخت فنی امروز ساعت ۱۰ بدون پاسور راهی آمل می شود تا برای بازی ساعت ۱۶ حاضر شود!

باتوجه به قرنطینه ۱۴ روزه، قطعا این دو تیم در هفته دوم نیز با این مشکل روبرو هستند. همچنین احتمال ابتلای سایر بازیکنان تیم ها نیز به کووید - ۱۹ وجود دارد و همین بر کاهش کیفیت مسابقات، تاثیر مستقیم دارد و شرایط نابرابر بر رقابت ها حکم فرماست؛ شرایطی که از همین حالا پرده ای از ابهام برای برگزاری مسابقات پیش چشم دوست داران والیبال کشیده است.

باید منتظر ماند و دید فدراسیون والیبال که از ابتدا اصرار به برگزاری دیدارها دارد تا پایان همین رویه را حفظ خواهد کرد یا در برابر تیم های صاحب نفوذ در ادامه کوتاه خواهد آمد؟

برنامه هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

* شهرداری ورامین ـ شهرداری قزوین ـ سالن شهید گل‌ عباسی
* شهرداری ارومیه ـ آذرباتری ارومیه ـ سالن غدیر
* فولاد مبارکه سپاهان ـ خاتم اردکان ـ سالن نقش‌جهان
* شهرداری گنبد ـ شهداب یزد ـ سالن المپیک
* فولاد سیرجان ـ راهیاب ملل کردستان ـ سالن سردار سلیمانی
* لبنیات هراز آمل ـ پیکان تهران ـ سالن پیامبر اعظم
* سایپای تهران ـ هورسان رامسر ـ سالن سایپا

تیم شهروند اراک نیز این هفته استراحت دارد.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...