نسخه چاپی

مقام آذری: حمله به خط لوله نفتی باكو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند

عکس خبري -مقام آذري: حمله به خط لوله نفتي باکو- تفليس- جيهان نافرجام ماند

"حكمت حاجی‌اف" دستیار رییس جمهوری آذربایجان بامداد چهارشنبه اعلام كرد: تلاش نیروهای ارمنستان برای حمله به خط لوله نفتی باكو- تفلیس- جیهان نافرجام ماند.

به گزارش نما، "حاجی اف" لحظاتی پیش در صفحه توییتری خود نوشت: نیروهای ارمنستان خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان را با موشک خوشه ای مورد هدف قرار داده و این موشک در ۱۰ متری این خط لوله در اراضی شهرستان "یولاخ" اصابت کرده است.

وی افزود: قطعات این موشک خوشه ای در نزدیکی خط لوله باکو- تفلیس- جیهان به اطراف پخش شده اما به این سازه حمل ونقل نفتی خسارتی وارد نشده است.

مأموران نهاد دولتی مین‌زدایی جمهوری آذربایجان بلافاصله پس از وقوع این حادثه در محل انفجار موشک حاضر شدند.

خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان نفت جمهوری آذربایجان را از طریق خاک این کشور و گرجستان به بندر جیهان ترکیه در ساحل دریای مدیترانه انتقال می دهد.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی در آمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانست.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...