نسخه چاپی

امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان كمیته امداد ایجاد می‌شود

عکس خبري -امسال ??? هزار فرصت شغلي براي مددجويان کميته امداد ايجاد مي‌شود

رئیس كمیته امداد كشور گفت: ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش از مهمترین دغدغه‌های این نهاد است از این رو برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

به گزارش نما ،سیدمرتضی بختیاری صبح امروز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: کمیته امداد یکی از یادگارهای حضرت امام (ره) است که پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از اولین نهادهای انقلابی با هدف رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان تأسیس شد.

وی افزود: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت حرمت و تکریم آنان در صدر فعالیت‌های این نهاد مردمی است و اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی سه رکن اصلی برنامه‌های پیش روی کمیته امداد کشور است.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: اگر بتوانیم استعدادهایی که در میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد را شناسایی و فعال کنیم، هم از لحاظ معیشتی استقلال می‌یابند و هم از نظر اشتغال و درآمد به یک جایگاه ثابت می‌رسند.

بختیاری یادآور شد: کمیته امداد در سال‌های اخیر در زمینه ایجاد اشتغال موفقیت‌های بسیاری به دست آورده و سالانه بر اساس چشم‌انداز برنامه ششم توسعه، باید ۷۰ هزار اشتغال ایجاد می‌کرد و این رقم تا پایان برنامه به ۳۵۰ هزار شغل می‌رسید.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته در سال اول اجرای برنامه ۱۷۰ هزار شغل، در سال دوم ۱۴۸ هزار شغل و در سال سوم ۱۷۶ هزار شغل ایجاد شده و برنامه امسال نیز ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی است.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای سال جاری در اختیار کمیته امداد کشور قرار گرفته تا با استفاده از آن بتواند ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را تحقق بخشند.

بختیاری با بیان اینکه در طول سه سال حدود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، اظهار کرد: در زمینه ایجاد اشتغال کمیته امداد عملکرد بسیار مناسبی داشته و ۶۰ درصد اشتغال ایجاد شده روستایی است.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد از خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، سرپرست آنها را بانوان تشکیل داده‌اند، از این رو توسعه اشتغال خانگی یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد در بحث اشتغالزایی است.

رئیس کمیته امداد کشور به مبلغی که از طریق صندوق صدقات جمع‌آوری می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: این مبلغ در راستای حمایت از سالمندان، بیماران صعب‌العلاج و از کار افتادگان هزینه می‌شود.

بختیاری یادآور شد: طی سال گذشته در کردستان بیش از چهار هزار شغل با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد و برای امسال نیز ایجاد پنج هزار و ۲۰۰ شغل پیش بینی شده که برای ایجاد آنها ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: حمایت‌های خیرین در استان کردستان نیز بسیار چشمگیر است و در طرح‌های مختلف مانند محسنین عملکرد بالایی دارند و حدود ۷۴ واحد مسکونی با کمک دو میلیارد تومانی خیرین احداث شده و به نیازمندان واگذار می‌شود.
مهر

۱۳۹۹/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...