نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفتگو با نما:

تحریم های بانكی ایران نمایش تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات آمریكاست

عکس خبري -تحريم هاي بانکي ايران نمايش تبليغاتي ترامپ براي انتخابات آمريکاست

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:تحریم های بانكی ایران نوعی شوی تبلیغاتی دولت ترامپ است تا خوراك داخلی این كشور را در آستانه انتخابات تأمین كند كه از قبل آن نتیجه دلخواهش را در انتخابات كسب كند

سیدحسین نقوی حسینی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: دولت آمریکا در ماه های اخیر دچار شکست های مفتضحانه ای شده که حیثیت این کشور را در عرصه های بین المللی به باد داده است.
وی افزود: بلایی که ترامپ با طرح های بیهوده و بی پایه و اساس بر سر آمریکا آورد، هیچکدام از روسای جمهور آمریکا چنین بلایی را بر سر آمریکا نیاورده اند.
نماینده سابق مردم در مجلس دهم عنوان کرد: طرح های ترامپ هیچکدام مورد تأیید جامعه جهانی نبوده و نخواهد بود. به عنوان مثال طرح تمدید تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران با استقبال هیچ یک از کشورهای عضو شورای امنیت مواجه نشد و فقط جمهوری دومینیکن با آن موافقت کرد؛ لذا این موضوع برای آمریکایی ها یک شکست سنگین تلقی می شود.
نقوی حسینی با بیان این مطلب که هدف آمریکا از خروج از برجام و بازگرداندن تحریم های ثانویه بود تا کشورمان به پای میز مذاکره بازگردد و به قول مقامات آمریکایی توافق خوب با کشورمان به امضا برسانند، گفت: اقدام آمریکا نه تنها جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره نکشاند، بلکه جامعه جهانی این رفتار آمریکایی ها را محکوم کرد و آمریکا را به خاطر خروج از برجام سرزنش کردند و مانع این شدند که از بندهای برجام علیه ایران استفاده کند.
به گفته او؛ تحریم های ثانویه علیه بانک های ایرانی هیچ اثر عملی در پی نخواهد داشت؛ زیرا قبلاً هم این بانک ها در لیست تحریمی آمریکا قرار داشته اند و هیچکدام از این بانک ها نمی توانستند، مراودات جهانی داشته باشند؛ بنابراین این اقدام هم فاقد تأثیر عملی است و هم اقدامی است که قبلاً ناکارآمدی خود را اثبات کرده بود.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم های بانکی ایران نوعی شوی تبلیغاتی دولت ترامپ است تا خوراک داخلی این کشور را در آستانه انتخابات تأمین کند که از قبل آن نتیجه دلخواهش را در انتخابات کسب کند.
نقوی حسینی در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به برجام بعد از انتخابات این کشور گفت: این مسئله بستگی به این دارد که ترامپ انتخاب شود یا بایدن، اما چون برجام دستاورد دموکرات ها محسوب می شود، بایدن علاقه بیشتری از خود نشان خواهد داد.

۱۳۹۹/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...