نسخه چاپی

جالی خالی شركتهای توسعه ای در ارومیه

عکس خبري -جالي خالي شرکتهاي توسعه اي در اروميه

نماینده مردم ارومیه در مجلس سورای اسلامی گفت: سیاهه مشكلات در ارومیه سر به فلك كشیده است.

به گزارش نما ، وحید جلال زاده در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور یادآور شد: من باید از مردم نجیب ارومیه زیبا به خاطر اعتماد به سرباز و خادم خود تشکر کنم و سر تعظیم مقابل همه آنها فرو آورم. مردم ارومیه در اوج داشته‌ها در تب مشکلات می‌سوزند. مقصر کیست؟چرا سیاهه مشکلات در شهری که با دو کشور عراق و ترکیه مرز مشترک دارد و از پایانه صد ساله، زمین، خاک، آب و مردمی سخت کوش برخوردار است، سر به فلک می‌کشد.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که دلار ۷۰۰۰ تومانی در بخش‌هایی از کشور خرج توسعه و آبادانی می‌شد، ارومیه مظلوم ما جوانان خود را با ۱۶۹ شهید قبل از جنگ تحمیلی ۲۲۹۹ شهید در هشت سال دفاع مقدس و ۴۷۰ شهید بعد از پایان دفاع مقدس تا امروز سپر امنیت ایران اسلامی کرد. در ارومیه درِ شهادت همچنان باز است. اما سهم مجاهدت مردم انقلابی و نجیب ارومیه در تولید ناخالص ملی کجاست؟ چرا سرمایه گذاری دولت در این شهر حرف غریبی است و اینک که نوبت به ما رسیده است، آسمان تپیده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت حال سرمایه گذاری ندارد و شرکت‌های توسعه‌ای همانند شستا، ایمیدرو و ایدرو را نمی‌توان در ارومیه یافت. آذربایجان غربی قطب کشاورزی ایران است و کشاورزان ارومیه اقتصاد این شهر را پایدار می‌کنند و ساماندهی سیب و انگور ارومیه مشکل لاینحلی نیست. امسال خستگی کشاورز بر تنش باقی و محصولاتش روی دستانش باقی ماند. با افزایش سرسام آور قیمت کود، سم و بذر در سال آینده ما با مشکل امنیت غذایی مواجه خواهیم شد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: این وزارتخانه باید در تکمیل قطعه سوم آزاد راه شهید کلانتری بکوشد.

جلال زاده تامید کرد: همچنین دولت باید حق نیروهای شرکتی را بدهد و در قراردادی شدن آنها با مجلس همراهی کند.
ایسنا

۱۳۹۹/۸/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...