نسخه چاپی

تعلل ۱۰ ساله وزارت نیرو برای بهره برداری از سد شهید مدنی تبریز

عکس خبري -تعلل ?? ساله وزارت نيرو براي بهره برداري از سد شهيد مدني تبريز

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس گفت: بعد از گذشت این همه سال از افتتاح و صرف اعتبارات كلان هیچ توجیهی برای عدم آبگیری سد شهید مدنی تبریز، قابل قبول نیست.

به گزارش نما ،سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: با جدیت پیگیر پروژه سد شهید مدنی تبریز هستیم و آخرین گزارشی که دریافت کردیم، نشان می‌دهد تملک برخی از اراضی سد هنوز صورت نگرفته و در نتیجه آبگیری به تأخیر افتاده است.

وی افزود: متاسفانه تملک اراضی در زمانی که باید اتفاق نیفتاده و حالا قیمت اراضی بسیار افزایش یافته و چند برابر شده است.

میرتاج الدینی تاکید کرد: ضروری است، تملک اراضی انجام و آبگیری تمام شود تا اجرای طرح‌های گردشگری بعد از آبگیری سد نیز میسر شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: بعد از آبگیری سد چند جزیره طبیعی در منطقه به وجود می‎آید و بخش خصوصی می‌تواند از فرصت گردشگری ایجاد شده در اطراف سد، جزیره‌ها و حاشیه عینالی برای سرمایه‌گذاری استفاده کند.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای طرح مناسبی در این ارتباط دارد، افزود: ما پیگیر هستیم که هر چه زودتر تملک اراضی مخزن انجام و سد آبگیری شود.

میرتاج الدینی یادآور شد: واقعا بعد از گذشت این همه سال از افتتاح و صرف اعتبارات کلان هیچ توجیهی برای عدم آبگیری سد شهید مدنی تبریز، قابل قبول نیست و این پروژه مهم هرچه سریع‌تر باید تکمیل شود.

وی بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز تملک اراضی مخزن سد از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید و اضافه کرد: این سد باید خیلی زودتر از این‌ها تکمیل می‌شد؛ به‌ هر حال ما پیگیر هستیم تا اعتبار مورد نیاز این سد در اعتبارات سدهای استان لحاظ شود و مکاتبات لازم را نیز انجام داده‌ایم.
بازار

۱۳۹۹/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...