نسخه چاپی

حجت الاسلام مجید انصاری در گفتگو با نما عنوان كرد:

مرحوم عسگراولادی هیچگاه از مسیر انصاف خارج نشد

عکس خبري - تلاش مرحوم عسگراولادي براي نزديکي و وحدت جريانات سياسي بود/ مرحوم عسکراولادي هيچگاه از مسير انصاف خارج نشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم عسگراولادی به دنبال این بودند تا وفاق ملی و همدلی بیشتر بین جریانات سیاسی حاكم شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: مرحوم عسگراولادی از بازاریان متدین و انقلابی بود که پیش از انقلاب اسلامی در خدمت نهضت امام خمینی(ره) درآمدند و حقیقتاً ایشان و سایر دوستانشان مانند شهید عراقی و مرحوم امانی نسبت به اهداف امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی امام (ره) وفادارانه پیمان بستند و تا پایان عمر خود پای عهد و پیمانشان ایستادند.

وی افزود: مرحوم عسگراولادی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، سختی های بسیاری را تحمل کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم بی وقفه در تمام عرصه ها در خدمت انقلاب و نظام بودند. در ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی در راستای رسیدگی به حال محرومان و حل مشکلات آنها، برای بنیان کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش کردند و به جد یکی از اقدامات خوب ایشان محسوب می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف حضور داشتند، افزود: که حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادها نمونه ای از آنهاست.

انصاری با اشاره به مواضع سیاسی مرحوم عسگراولادی گفت: مرحوم عسگراولادی همزمان با حفظ مواضع، اصول و خط و مش سیاسی هیچگاه از مسیر انصاف و اعتدال خارج نمی شدند به خصوص اینکه در اواخر عمر خود بیش از پیش به دنبال همگرایی و وحدت میان گروه های سیاسی بودند و نیز درصدد بودند تا تعاملی میان جریانات مختلف سیاسی برقرار باشد.

وی ادامه داد: البته مواضع سیاسی مرحوم عسگراولادی اصولگرایی بود، اما همیشه تلاش می کردند با سایر جریانات سایسی مثل جریان اصلاح طلب تعامل داشته باشند و نیز تلاش می کردند که همه جریان های سیاسی با یکدیگر باشند و تعادل فکر داشته باشند و حتی در اواخر عمرشان مکاتباتی را با مجمع روحانیون مبارز داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حفظ احترام متقابل بر پایه منافع ملی، بر پایه وظایف انقلابی و بر پایه خدمت به مردم و نظام از جمله خط و مش های ارزشمند مختص مرحوم عسگراولادی بود و همیشه به این خط و مش پایبند بودند و سایرین را به این نوع رفتارها توصیه می کردند. به هر حال مرحوم عسگراولادی به دنبال این بودند تا وفاق ملی و همدلی بیشتر بین جریانات سیاسی حاکم شود.


۱۳۹۹/۸/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...