نسخه چاپی

درهای پردیس كشاورزی دانشگاه تهران به روی عكاسان باز می شود

عکس خبري -درهاي پرديس کشاورزي دانشگاه تهران به روي عکاسان باز مي شود

نخستین جشنواره عكاسی پردیس كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به مناسبت یكصد و بیستمین سالگرد تاسیس این مركز در البرز برگزار می شود.

به گزارش نما ،پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، ۱۲۰ سال پیش در سال ۱۲۷۹ با عنوان «مدرسه فلاحت» پایه گذاری شد که تاکنون شمار زیادی در مقاطع مختلف تحصیلی و درتمام رشته های کشاورزی و منابع طبیعی این مرکز دانش آموخته شده اند.

معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در نظر دارد در نیمه دوم سال جاری مراسم نکوداشتی را برگزار کند که یکی از بخش های این مراسم برگزاری نمایشگاه عکس و تولید کتابی از این عکس ها به عنوان میراثی برای آیندگان می باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نکوداشت ۱۲۰ سالگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با سال ۱۳۹۹ مصادف شده است که امسال به دلیل شیوع جهانی کرونا برنامه های پیش بینی شده دستخوش تغییرات جدی شد که مهمترین آنها عدم بهره مندی از فضای شور و اشتیاق و پر انرژی دانشجویان بوده است.

مصطفی اویسی افزود: تا به حال بخش حضوری پی در پی به تاخیر خورده است و حتی شاید به سال ۱۴۰۰ برود اما تولید محتواهای تصویری، صوتی و نوشتاری در راستای معرفی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در جریان است.

وی اظهار داشت: رایزنی ها برای راه اندازی عمارت مارکوف به عنوان موزه هنر کرج و راه اندازی موزه تاریخ کشاورزی کشور در مجاورت عمارت سلیمانیه، با شورای شهر، شهرداری و میراث فرهنگی انجام شد و در نهایت به عقد تفاهم نامه جهت اجرای این پروژه ها منجر شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر، طرح هایی برای تامین اعتبار به شهرداری کرج ارسال شده است، گفت: عقد تفاهم نامه به منظور فعالیت های دوجانبه با خانه هنرمندان کرج و راه اندازی دفتر خانه هنرمندان در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی انجام شد.

اویسی ادامه داد: باشگاه دانش آموزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برای برقراری ارتباط علمی با دانش آموزان البرز جذب آنان به این مرکز راه اندازی شده است.

طبیعت پاییزی پردیس میزبان عکاسان

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره عکاسی، گفت: جشنواره عکاسی با دعوت و فراخوان از تمامی هنرمندان عکاس کشور با عنوان (نگارخانه پاییز) کار خود را آغاز کرده است.

وی در خصوص محورها و موضوعات جشنواره افزود: عکاسان می تواند از محوطه‌ها، بناها، درختان، ساختمان‎‌ها (شامل فضاهای داخلی و خارجی)، از فضاهای سبز و چشم‌اندازهای پیرامون‌، گونه‌های جانوری و گیاهی، موزه جانورشناسی، روابط و تعاملات در فضاهای سبز، بافت های تاریخی پیرامون پردیس کشاورزی، فضاهای شهری منتهی به پردیس کشاورزی عکاسی کنند.

وی اضافه کرد:‌همچنین آثار و ابنیه‌ای که در مجاورت و درحریم بزرگ پردیس است، مانند کاخ سلیمانیه، حمام مصباح، امامزاده حسن، خیابان‌های مجاور به پردیس و هرموضوعی که به دید عکاسان شرکت کننده بیاید می تواند موضوع عکاسی این هنرمندان باشد.

اویسی گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه و شرایط برگزاری می توانند به سایت پردیس کشاورزی و یا سایت نکوداشت یکصد و بیست سالگی پردیس کشاورزی به آدرس www.utcan۱۲۰.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره پس از ارزیابی و انتخاب عکسهای برتر ، گالری و نمایشگاه نگارخانه پردیس را برگزار خواهد کرد و انتشار کتاب عکس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان هدیه نفیس در برنامه ها پیش بینی شده است.

باغ دانشکده کشاورزی بیش از ۲۰۰ سال است که رخت دلبرانه ی رنگها را پاییز ها بر تن می پوشد و سطرهای عاشقانه بر می انگیزد.

حال ، این باغ کهن در یکصد و بیستمین سال به بر کشیدن دانشکده کشاورزی می خواهد میزبان هنرمندان و هنرورانی باشد که صدها آهوی رمنده را در یک عکس به بند می کشند و قامت صدها درخت را در یک تصویر شعر می کنند . مفتخریم که نگاههای گوناگون، زیبایی شناس و گوهر بین هنرمندان عکاس را به تماشا و ثبت تصاویر دعوت کنیم . پس تمام قد و با احترام هنرمندان علاقمند را به جشنواره نگارخانه پاییز دعوت می کنیم.
ایرنا

۱۳۹۹/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...