نسخه چاپی

كدام درس در امتحان نهایی دانش‌آموزان بالاترین نمره را دارد؟

عکس خبري -کدام درس در امتحان نهايي دانش‌آموزان بالاترين نمره را دارد؟

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در امتحان نهایی سال گذشته در تمامی استان‌ها و رشته‌ها، بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت و سلامت است و نشان می‌دهد این درس مورد نیاز و اقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش نما ،مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در دهمین گفت‌وگوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران ٧۶٠ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه شاد و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا پرداخت و اظهار کرد: انرژی بیشتر را بر روی آموزش گذاشتیم چرا که استراتژی اول ما بر آموزش در بخش بهداشت و سلامت است.

وی افزود: بر همین اساس، دو واحد درسی بهداشت و سلامت برای تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، در نظر گرفته و ارائه شده است تا معلمان از همان ابتدا، آموزش‌های لازم را ببینند.

حمیدی ادامه داد: دو ساعت درس بهداشت و سلامت به پایه دوازدهم افزوده شد که در امتحان نهایی سال گذشته در تمامی استان‌ها و رشته‌ها، بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت و سلامت است و نشان می‌دهد این درس مورد نیاز و اقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.

حمیدی تصریح کرد: سه کتاب سفیران سلامت تهیه کردیم و در حال حاضر یک میلیون و پانصد هزار سفیر سلامت داریم که برای آموزش همسالان درنظر گرفته شده اند و همین سفیران سلامت پویش در خانه بمانیم و به سفر نرویم را جریان سازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نماد حاصل حمایت و تلاش وزیر بهداشت است و به این موضوع اعتقاد و باور دارند و این امکان را به ما می‌دهد که طرح‌های دیگر را با همکاری وزارت بهداشت پیش ببرییم.

حمیدی با بیان اینکه مدرسه محور کردن و دانش آموز محور کردن طرح‌ها را در نظر داریم، گفت: ویتامین دی، سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و تمام این طرح‌ها را بطور کامل تا انجام نهایی پیگیری خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به طرح کوچ اظهار کرد: ١۴درصد دانش آموزان که در کلاس ششم به ما می‌رسند دارای اضافه وزن هستند وتا کنون BMI هشت میلیون دانش آموز اندازه گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: المپیاد‌های درون مدرسه ای، حیاط پویا، انجمن‌های ورزشی و... همه به سمت مدرسه محوی سوق داده شده است.

میزان

۱۳۹۹/۸/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...