نسخه چاپی

تجمعات، پاشنه آشیل مقابله با كرونا در اراك

عکس خبري -تجمعات، پاشنه آشيل مقابله با کرونا در اراک

عضو شورای شهر اراك با انتقاد از فعال بودن رستوران‌ها و سرو غذا توسط آنها گفت: تجمعات پاشنه آشیل مقابله با كرونا در اراك هستند.

به گزارش نما ،پیمان رشیدی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه اگر فداکاری و ایثار کادر درمانی نبود امروز اوضاعی بدتر از شرایط کنونی را در بحث شیوع ویروس کرونا داشتیم بویژه اینکه حتی برخی داوطلبانه برای دفاع از جان مردم پا به میدان گذاشتند، اظهار کرد: طی یک سال گذشته دستگاه ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی به عناوین مختلف حقوق و دستمزد و مزایای پرسنل خود را 50 تا 60 درصد افزایش داده اند، اما در این بین تنها بخشی که حتی مطالباتشان هم پرداخت نشد، کادر درمان، پرستاران، پزشکان و بهیاران و ... بودند.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه اخیر کادر درمان فقط به دلیل عشق به مردم با این بیماری مقابله کردند چراکه بیشترین فشار و کمترین توجه را تجربه کردند، افزود: طی ماه های اخیر تمام ادارات به دنبال کاهش پرسنل خود به یک سوم تا دو سوم بودند، اما مجموعه بهداشت و درمان درصدد افزایش نیرو و پرسنل بود.

رشیدی تصریح کرد: درست است که کادر درمان خالصانه مشغول تلاش هستند و حتی در این مسیر به فکر مادیات نیستند، اما امیدواریم که مجموعه مدیریت ارشد استان و حتی نمایندگان پیگیر تحقق مطالبات کادر درمان باشند و مردم نیز همکاری بیشتری برای کاهش شیوع بیماری داشته باشند.

وی با بیان اینکه درست است که درصد بالایی از مردم ماسک می زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، اما این کافی نیست، افزود: عصر روز جمعه کافی بود نگاهی به رستوران های سطح شهر می شد، اکثر رستوران ها فعال و مملو از جمعیت بود، جمعیتی که به راحتی در کنار هم نشسته بودند و غذا می خوردند و این شرایط به شدت جای تاسف و تاثر دارد.

این عضو شورای شهر اراک اظهار کرد: توصیه و تذکر به استفاده از ماسک تا یک جایی و تا یک حدی جواب می دهد، اما آنچه در این شرایط بسیار مهم است فاصله گذاری اجتماعی است، امروز تجمعات پاشنه آشیل مقابله با کرونا شده و به جد درگیر عادی انگاری این بیماری شده ایم. امیدواریم مردم بیش از هر زمانی کرونا را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: امیدوارم مثلث اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نقش اثربخش خود را در مواجهه با ویروس و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی به خوبی عملیاتی کنند. آنها نباید نسبت به صنف و زیرمجموعه خود تعصبی نگاه کنند، موضوع کرونا امروز به مبحث ملی تبدیل شده و در یک کفه ترازو جان و سلامت مردم قرار دارد و نباید به موضوع تعصب داشت.

رشیدی با اشاره به فعالیت های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بیان کرد: مسلما ستاد تا یک جایی می تواند از اهرم توصیه و خواهش و تمنا استفاده کند، اما از جایی به بعد باید قهری و دستوری عمل شود چراکه ما درگیر تحریم هستیم و در دسترسی به دارو محدودیت داریم.

این عضو شورای شهر اراک با طرح این سوال که چرا در کشور هند با 1.5 میلیارد جمعیت باید روزانه 490 کشته ثبت شود، اما ایران با 80 میلیون نفر جمعیت 460 کشته ناشی از ویروس کرونا بدهد؟ افزود: این ارقام به هیچ عنوان قابل قیاس و پذیرش نیست و اگر مردم با توصیه و خواهش توجه نمی کنند باید از ابزار قهری و دستوری استفاده کرد. رستوران ها باید در این شرایط تعطیل باشند چراکه مردم دچار عادی انگاری شده اند.
ایسنا

۱۳۹۹/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...