نسخه چاپی

منطقه ویژه اقتصادی پیام از زیرساخت تخصصی برخوردار است

عکس خبري -منطقه ويژه اقتصادي پيام از زيرساخت تخصصي برخوردار است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به رویكرد اصلی این منطقه در توسعه محصولات در حوزه آی.تی و آی.سی.تی در این منطقه گفت: این مجموعه برای خدمات دهی در عرصه فناوری نوین از زیر ساخت تخصصی برخوردار است.

به گزارش نما ،نادر ثناگو مطلق روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بر همین اساس مجهزترین آزمایشگاه تخصصی در بخش فناوری های نوین از سال ۹۶ در منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز فعال است.

وی ادامه داد: رفع موانع کنترل کیفی تولیدکنندگان، کنترل کیفی تجهیزات صادراتی، شناسایی تهدیدات بالقوه در تجهیزات در حوزه آی.تی و آی.سی.تی و بستر سازی استقرار بیشتر شرکت های دانش بنیان در پیام از مهم ترین اهداف راه اندازی این آزمایشگاه تخصصی است.

ثناگو مطلق با اشاره به منحصر به فرد بودن آزمایشگاه تخصصی آی.سی.تی در منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: با توجه به مورد تائید بودن این آزمایشگاه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان ملی استاندارد ایران، واحدهای تولیدی می توانند به عنوان آزمایشگاه مرجع برای استاندارد سازی محصولات با هدف صادرات هر چه بیشتر کالاهای تولیدی خود از آن بهره بگیرند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه پیام گفت: با استفاده از این آزمایشگاه تخصصی واحدهای تولیدی دیگر نیاز به سرمایه گذاری سنگین نداشته و از این ظرفیت می توانند برای دریافت نشان ملی استاندارد ایران بهره گیرند.

وی رقابت با تولیدات خارجی از نظر کیفی را از دیگر اهداف راه اندازی این آزمایشگاه تخصصی عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه پروسه ها برای اخذ تائیدیه های مورد نیاز تجار با هدف صادرات و واردات از طریق این آزمایشگاه کوتاه تر و کم هزینه تر می شود.

ثناگو مطلق گفت: ظرفیت های آزمایشگاه تخصصی آی.سی.تی در منطقه موجب شد تا در بازدیدی که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه از آن داشتند، شعبه هایی با محوریت این آزمایشگاه در دیگر مناطق راه اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود آزمایشگاه های مجهز در زمینه کنترل کیفیت در بخش غذایی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره و افزود: آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه در این بخش مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است و یکی از مجهزترین آزمایشگاه های کشور در زمینه کنترل کیفیت مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به شمار می آید.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود.

آغاز به کار بخش مسافری فرودگاه پیام

مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام که تا پیش از این به عنوان تنها فرودگاه باری کشور مشغول به فعالیت بود، یکی از اصلی ترین و مهم ترین درخواست مردم این استان بود که در سال ۹۸ پس از سال ها انتظار محقق شد.




ایرنا

۱۳۹۹/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...