نسخه چاپی

حسن نژاد در گفتگو با نما:

سلب اعتماد مردم از بازار بورس/ «دولت» بورس را هم به انتخابات آمریكا گره زد!

عکس خبري -سلب اعتماد مردم از بازار بورس/ «دولت» بورس را هم به انتخابات آمريکا گره زد!

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: اعتماد عمومی از بازار سرمایه سلب شده است و به راحتی نمی توان این اعتماد را به این بازار بازگرداند.

محمد حسن نژاد، عضو سابق کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم در گفتگو با نما، درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: اعتماد عمومی از بازار سرمایه سلب شده است و به راحتی نمی توان این اعتماد را به این بازار بازگرداند.

وی افزود: متأسفانه دولت سرنوشت بورس را به اتفاقات سیاسی گره زده و می گویند چون ترامپ در انتخابات آمریکا موفق به کسب رأی نشده، پس قیمت دلار کاهش پیدا می کند و با کاهش ارزش دلار هم ارزش شرکت هایی که درآمد دلاری داشته اند کاهش می یابد که به این تبع این اتفاق از ارزش سهام های دلاری کاسته خواهد شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس دهم ادامه داد: واقعیت این است که جو بی اعتمادی در بورس آنچنان شدت یافته که برای ادامه ریزش فقط به دنبال بهانه هایی از قبیل انتخابات آمریکاست.

حسن نژاد با بیان اینکه سهام دار خُرد بیشترین ضرر را در ریزش اخیر بورس متحمل شده است، گفت: متأسفانه حقوقی های بازار در سقف قیمتی، پول های خود را از بورس خارج کرده اند و منتظر هستند که قیمت به پایین ترین حد خود کاهش یابد و سپس پول خود را وارد بورس کنند تا سود بیشتری را به دست آورند؛ در صورتی که در هیچ کشوری چنین رفتاری با سهام دار خُرد صورت نمی پذیرد و سهام داران خرد به حال خود رها نمی شوند.

وی معتقد است که دوران رشد بورس به زودی آغاز می شود و شاخص کل با قدرت رشد خواهد کرد، اما متأسفانه در این بین با سرمایه های سهام داران خُرد بازی شد و آنها متضرر شدند و ظلم بسیاری به این سهام داران تحمیل شد.

نماینده اسبق مردم مرند و جلفا در مجلس دهم گفت: یکی از پیش شرط های اصلی در رشد بورس، بازگرداندن دوباره اعتماد عمومی به بازار سرمایه است، اما اگر این مهم تحقق نیابد قطعاً بورس به عنوان دماسنج اقتصادی کشور و ویترین اقتصادی، متضرر خواهد شد

۱۳۹۹/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...