نسخه چاپی

فولادگر در گفتگو با نما مطرح كرد:

خرید خودرو به نیت سرمایه‌گذاری/ خودروسازان توان پاسخگویی به تقاضای كاذب را ندارند

عکس خبري -خريد خودرو به نيت سرمايه‌گذاري/  خودروسازان توان پاسخگويي به تقاضاي کاذب را ندارند

عضو سابق كمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: تقاضای موجود در بازار خودرو اصلاً واقعی نیست و همه طرح هایی كه مطرح است، هیچكدام پاسخگوی تقاضای كاذب در بازار نخواهند بود.

حمیدرضا فولادگر، عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: متأسفانه بخش اعظمی از ثبت نام کنندگان طرح پیش فروش خودرو، نیازی به خودرو ندارند و فقط با هدف کسب سود و یا فروش حواله خودرو در این طرح ثبت نام می کنند؛ لذا به همین خاطر حق بسیاری از مردم که واقعاً به خودرو نیاز دارند، ضایع شده است.

وی افزود: زمانی شرکت ها خودروسازی سالانه یک تا یک میلیون و 100 هزار خودرو تولید می کردند و همین مقدار تولید هم پاسخگوی نیاز بازار بود، اما در حال حاضر متأسفانه به خاطر نرخ بالای تورم در کشور و اینکه مردم به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند، به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می کنند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان اینکه نظام عرضه و تقاضا در بازار برهم خورده است، گفت: تقاضاهای موجود در بازار خودرو اصلاً واقعی نیست و همه طرح هایی که مطرح است، هیچکدام پاسخگوی تقاضای کاذب در بازار نیست؛ زیرا این تقاضا سیری ناپذیر است.

فولادگر بیان کرد: نهایت توان خودروسازان داخلی این است که میزان تولیدات خود را به تولید اسمی برسانند و نمی توانند تولید خود را ده ها برابر کنند، اما تقاضای کاذب ده ها برابر شده و در توان خودروسازان نیست که این میزان تقاضا را پاسخ دهند.

وی گفت: البته نمی توان ضعف های موجود در ساختار خودروسازی کشور را انکار کرد؛ ضعف هایی که در طی این سال ها صنعت خودروسازی داخلی را عقب نگاه داشته است، اما در کل تا زمانی که مردم دید سرمایه گذاری بر روی خودرو را داشته باشند، هیچگاه نباید انتظار تعادل در قیمت خودروها را داشت؛ چون در این بازار فقط واسطه گران و دلالان سود می کنند.

۱۳۹۹/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...