نسخه چاپی

كاهش ۲۰درصدی مراجعات سرپایی بیماران كرونایی در قزوین

عکس خبري -کاهش ??درصدي مراجعات سرپايي بيماران کرونايي در قزوين

رئیس دانشگاه علوم پزشكی قزوین گفت: در روزهای اخیر در مراجعات سرپایی بیماران كرونایی كاهش ۲۰ درصدی را شاهد بودیم اما تعداد بستری ها و فوتی ها كاهش محسوس نداشته است.

به گزارش نما ،پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ظهر امروز(شنبه) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا قزوین اظهار داشت: در روزهای اخیر در مراجعات سرپایی بیماران کرونایی کاهش ۲۰ درصدی را شاهد بودیم اما تعداد بستری ها و فوتی ها کاهش محسوس نداشته است.

وی ادامه داد: در استان قزوین به دلیل بالا بودن سطح امید به زندگی، تعداد سالمندان بیشتر از میانگین کشوری است و لذا سبب شده است تا میران فوتی ها در این گروه سنی بیشتر از میانگین کشوری باشد.

نامدار با اشاره به محدویت های کامل دو هفته ای عنوان کرد: انتظار داریم که نتیجه محدویت های اعمال شده در هفته های آینده، بار بیماری را کاهش دهد و فوتی ها نیز به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید نگرش های مردم به تجمعات تغییر کند، پروتکل های بهداشتی در ادارات، حمل و نقل عمومی و سایر موارد رعایت شود تا بتوانیم بیماری را تا زمان توزیع واکسن کنترل و از حالت پاندمیک خارج کنیم.

وی در مورد توزیع تست های سریع کرونا در استان گفت: اولین محموله تست های سریع کرونا به استان رسید و قرار است پس از حساسیت سنجی و ارزیابی نتایج موارد بیشتری، سفارش داده شود.
فارس

۱۳۹۹/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...