نسخه چاپی

سیاست یك بام و دو هوا در فدراسیون كشتی

عکس خبري -سياست يک بام و دو هوا در فدراسيون کشتي

سیاست گذاری در فدراسیون كشتی و اعمال سلیقه در این مجموعه از مدت ها پیش دستخوش سلایق خاص و دیدگاههای منحصر به فرد شده به‌طوری كه ساز سرمربیان تیم ملی با شخص رییس فدراسیون هریك نوای دیگری دارد و به اصطلاح هر كس ساز خودش را می زند.

محمد رضا کاظمی- در حالی که کوتاه زمانی تا برگزاری رقابت های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی صربستان باقی مانده، دست‌اندرکاران فدراسیون کشتی هنوز تصمیم مناسبی جهت حضور یا عدم حضور در این میدان اعلام نکرده اند.

به دنبال لغو مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۰ و متعاقب آن اعلام آمادگی اتحادیه جهانی و کشور میزبان جهت برگزاری پیکارهای جام جهانی با جوایز ارزنده و کیفیت بالا، رییس فدراسیون کشتی کشورمان ابتدا توپ را به زمین سرمربیان تیم های ملی یعنی محمدبنا و غلامرضا محمدی انداخت که آنان در خصوص شرکت یا عدم شرکت ما در جام جهانی نظر نهایی را خواهند داد اما در عین حال تلویحا با اشاره به هزینه های بالای اعزام و بی اهمیت بودن این مسابقات، مخالفت خود را با اعزام کشتی گیران به صربستان اعلام کرد. در نهایت قرار شد دو فرنگی کار و دو آزادکار از مجموع ۲۰ کشتی گیری که می توانستند در این مسابقات حضور پیدا کنند راهی جام جهانی شوند.‌ انتخاب نفرات کشتی آزاد که متشکل از حسن یزدانی و کامران قاسم پور بود با نقد کارشناسان روبرو شد و آنان خصوصا حضور قهرمان جهان و المپیک و نفر اول انتخابی را در این مسابقات غیر ضروری می دانستند. همین امر زمزمه تغییر در انتخاب نفرات توسط کادر فنی کشتی آزاد را به همراه داشت. با تمام این احوال و به جهت بوق و کرنا کردن رقابت های لیگ، اصل اعزام تیم و حتی معدود نفرات اعزامی به صربستان مورد غفلت واقع شد. البته احتمالا تا زمان چاپ این مطلب تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شده اما حتی در این صورت نکته قابل ذکر آن است که از نظر مسئولین فدراسیون کشتی لیگ داخلی از جام جهانی مهمتر و حضور در میدان معتبری که می توانست با اعزام نفرات برتر مسابقات انتخابی و با محک زدن آنان در یک میدان خارجی همراه باشد اهمیت چندانی ندارد!

واقعیت این است که سیاست گذاری در فدراسیون کشتی و اعمال سلیقه در این مجموعه از مدت ها پیش دستخوش سلایق خاص و دیدگاههای منحصر به فرد شده به‌طوری که ساز سرمربیان تیم ملی با شخص رییس فدراسیون هریک نوای دیگری دارد و به اصطلاح هر کس ساز خودش را می زند. علیرضا دبیر شانس آورد که مسابقات المپیک یک سال به تعویق افتاد و متعاقب آن مسابقات جهانی جای خود را به جام جهانی داد تا وی فرصت داشته باشد کشتی گیران را برای المپیک ۲۰۲۱ آماده کند در غیر این صورت چه بسا نتایجی که کشتی ما در میادین یاد شده می گرفت به هیچ عنوان نمی توانست رضایت مردم و جامعه کشتی را بر آورده کند. اکنون نیز چه بسا اعزام نکردن اکثریت نفرات به جام جهانی صربستان را می توان در همین راستا ارزیابی کرد. فقط امیدواریم حاصل این سیاست های یک بام و دو هوا در المپیک ۲۰۲۱ گریبان کشتی را نگیرد.

۱۳۹۹/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...