نسخه چاپی

بورس امروز سبز می‌شود یا قرمز؟

عکس خبري -بورس امروز سبز مي‌شود يا قرمز؟

روند روز گذشته برای سهامداران نوید سبز پوشی در پایان فصل خزان را داد اگر عرضه های دم آخری شب یلدای سهامداران را خراب نكند.

به گزارش نما، روند تغییرات نماگرهای بورس در روز شنبه مثبت بود. در معاملات روز شنبه شاخص کل رشد ۳۱ هزار و ۵۲۷ واحدی داشت و به رقم یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۸ هزار و ۸۴۰ واحد در رقم ۴۴۵ هزار و ۲۳۵ واحد ایستاد. ۳۵۲ نماد بازار سهام معادل ۷۴ درصد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۲۲ درصد نمادها کاهش یافت.

بیشترین افزایش قیمت؛ رشد قیمت سهام کاما

روز گذشته سهام شرکت باما (با نماد معاملاتی کاما) بالاترین رشد قیمتی بورس را داشت. پس از کاما، شرکت بهنوش ایران (با نماد غبهنوش) و مگسال (با نماد زمگسا) بیشترین رشد قیمت را داشتند و در فرابورس نیز شرکت‌های کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت؛ روز بد بیمه پارسیان

بیمه پارسیان (با نماد پارسیان) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت را در میان شرکت‌های بورسی به خود اختصاص داد. پس از بیمه پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) و کاشی الوند (کلوند) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس اوراق مرابحه دولت، اراد۶۰ و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی۸۰۱، تملی۸۰۷، تملی۸۰۴، تملی۷۰۱ و تملی۸۰۵ بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

از آن جایی نمادهایی که در پایان معاملات با صف خرید همراه هستند در روز بعد هم پرتقاضا هستند و نمادهای دارای صف فروش در پایان معاملات، در روز بعد هم با عرضه بالایی مواجه می‌شوند، به نظر می‌رسد بررسی عرضه و تقاضاهای پایانی روز شنبه، به پیش بینی روند بورس امروز کمک کند.

بیشترین تقاضاها؛ بوعلی باز هم در صدر

در پایان معاملات شنبه، بیشترین ارزش صف خرید برای پنجمین روز پیاپی به شرکت پتروشیمی بوعلی (با نماد معاملاتی بوعلی) اختصاص داشت. در جدول صف‌های خرید روز شنبه پس از بوعلی، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها؛ صف فروش کپارس

نماد کپارس (شرکت کاشی پارس) بیشترین ارزش صف فروش بازار را به خود اختصاص داد و پس از کپارس، پدرخش (شرکت درخشان ایران) و وسخراج (شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی) در رتبه‌های بعدی جدول بیشترین ارزش صف فروش قرار گرفتند.

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس صعود کردند. اما علاوه بر رشد شاخص‌ها، دو علامت مثبت مهم در بازار دیده می‌شود که می‌تواند خبر خوبی برای سهام‌داران باشد.

یکم؛ رشد تقاضا

در پایان معاملات اولین روز هفته، ۲۱۹ نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید ۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان بود که نسبت به روز چهارشنبه ۸۴ درصد افزایش داشت. همچنین ۳۶ نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش ۲۱۸ میلیارد تومان بود که کاهش ۷۷ درصدی را نسبت به روز کاری قبل نشان می‌دهد.

دیروز شاهد ایجاد مازاد تقاضای ۲ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومانی بودیم که نسبت به روز چهارشنبه ۳۶۷ درصد افزایش داشت. رشد ارزش صف‌های خرید و وجود مازاد تقاضا در بورس می‌تواند بورس را در دومین روز هفته هم سبزپوش کند.

دوم؛ ورود پول حقیقی

اتفاق مهم دوم در معاملات دیروز ورود هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس بود که بیشترین ورود پول حقیقی از ششم آبان تاکنون است. پس از آن که بورس در ۴ روز پیاپی شاهد خروج پول‌های حقیقی بود، روز گذشته رقم قابل توجهی پول حقیقی به بورس وارد شد که می‌تواند بر تقاضای بورس در روزهای آینده بیفزاید.

منبع:اقتصادنیوز

۱۳۹۹/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...