نسخه چاپی

رزاقی در گفتگو با نما:

روحانی اعتقادی به مقاومت و ایستادگی ندارد/ تداوم سیاست های غلط دولت به منزله افزایش فشارهای اقتصادی به مردم است

عکس خبري -روحاني اعتقادي به مقاومت و ايستادگي ندارد/  تداوم سياست هاي غلط دولت به منزله افزايش فشارهاي اقتصادي به  مردم است

كارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینكه روحانی اعتقادی به مقاومت و ایستادگی ندارد، گفت: او فكر می كند اگر با مقاومت و بدون مذاكره وضعیت اقتصادی را سروسامان دهد، مذاكره برای بار دوم معنا نخواهد داشت؛ لذا سعی می كند تا با سخت تر كردن شرایط اقتصادی مردم، طبقات فقیر و آسیب پذیر جامعه را وادار به افزایش فشار به نظام كند تا نظام تَن به مذاكره برای دوم دهد.

ابراهیم رزاقی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره عملکرد دولت روحانی در خنثی سازی تحریم ها گفت: آقای روحانی اعتقادی به مقاومت و ایستادگی ندارد. او فکر می کند اگر با مقاومت، بیکاری کاهش یابد و وضعیت اقتصادی را بدون مذاکره مجدد، سروسامان دهد، مذاکره برای بار دوم معنا نخواهد داشت؛ لذا سعی می کند تا با سخت تر کردن شرایط اقتصادی مردم، طبقات فقیر و آسیب پذیر جامعه را وادار به افزایش فشار به نظام کند تا نظام تَن به مذاکره برای دوم دهد؛ یعنی فشار از پایین به بالا برای مذاکره مجدد با آمریکایی ها.

وی افزود: میان خواسته رهبر معظم انقلاب با خواسته روحانی تفاوت وجود دارد. رهبر انقلاب به مذاکره مجدد با آمریکایی ها خوشبین نیستند و همانطور که فرمودند 5 سال است که نه تنها تحریم ها برداشته نشده بلکه این تحریم ها بیشتر هم شده، اما آقای روحانی به این سخن رهبر معظم انقلاب باور ندارد و فکر می کند با مذاکره مجدد با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن، می توان بخشی از مشکلات اقتصادی را حل کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: هدف از برجام کاهش تحریم ها بود، اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد، بلکه بر دامنه این تحریم ها هم افزوده شد. در شرایط جنگ اقتصادی باید تمام هم و غم دولت کاهش اثرات تحریم ها و خنثی سازی تحریم ها باشد، ولی در اصل سیاست های دولت در این مدت مبتنی بر خنثی سازی تحریم ها نبود؛ چون هدف اصلی دولت فقط مذاکره بود نه مقاومت و ایستادگی.

رزاقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که خام فروشی نفت را کنار بگذارید، اما برخی سهل انگاری ها اجازه نداد که این مطالبه رهبری محقق شود، گفت: در شرایط جنگی اقتصادی تبدیل نفت خام به فراورده های نفتی یکی از راه های خنثی سازی تحریم هاست و حتی ارزش صادراتی بالایی هم دارند که می تواند به ارزآوری کشور کمک کنند.

وی بیان کرد: سیاست های اشتباه دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی باعث شده تا روز به روز بر مشکلات و فشارهای اقتصادی مردم افزوده شود و این مسئله اگر ادامه پیدا کند هم به ضرر نظام است و هم به ضرر کشور؛ لذا بهتر است که آقای روحانی از ابهام گویی و فرافکنی دست بردارد و برای کاهش اثرات تحریم ها و بهبود شرایط اقتصادی چاره اساسی بیندیشد که چاره آن قطعاً از مسیر مذاکره نمی گذرد

۱۳۹۹/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...