نسخه چاپی

ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

عکس خبري -ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

ارزش معاملات بازار امروز از مرز ۱۷ هزار میلیارد تومان عبور كرد و این در حالی است كه شاخص بورس با افت بیش از ۵۸۰۰ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید.

به گزارش نما، بازار امروز در ابتدا با افزایش تقاضا کار خود را آغاز کرد اما رفته رفته بر شدت عرضه‌ها در بازار افزوده شد و در نهایت شاخص کل بورس با افت بیش از ۵۸۰۰ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید. ارزش معاملات امروز بازار با جابجایی نزدیک به ۱۳ میلیارد سهم به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

اقبال سهامداران به شرکت‌های کوچک بازار باعث شد که شاخص هم‌وزن رشد بیش از ۲۵۰۰ واحدی را ثبت کند و این شاخص به ۴۴۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

در میان صنایع گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. در این گروه ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون سهم جابجا شد و ارزش این جابجایی‌ها بیش از ۱۱۴۷ میلیارد تومان رسید. بانک‌ها با جابجایی ۲ میلیارد و ۲۲۲ میلیون سهم رده دوم پرحجم ترین گروه بازار را به خود اختصاص دادند و گروه فلزات اساسی نیز با جابجایی ۵۴۷ میلیون سهم جایگاه سوم را از آن خود کردند. گروه فلزات اساسی با بیش از ۱۰۸۴ میلیارد تومان بعد از گروه خودرو پرارزش‌ترین گروه بازار بود و پس از آن نیز صنایع شیمیایی با بیش از ۱۰۷۵ میلیارد تومان جایگاه سوم به لحاظ ارزش بازار معاملات ر ا به خود اختصاص دادند.

بازار بورس امروز شاهد انجام ۱ میلیون و ۴۴۶ هزار معامله بود که در این معاملات نزدیک ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس از مرز ۱۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. فارس، فخوز و فملی بیشترین تاثیر مثبت و شپنا، خودرو و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز ۷۴۱ هزار معامله انجام شد و ارزش معاملات با جابجایی نزدیک ۳ میلیارد سهم به بیش از ۶۱۰۰ میلیارد تومان رسید. مارون، میدکو، زاگرس و آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاتخص کل فرابورس گذاشتند. شاخص فرابورس با ۲۵۱ واحد افزایش به ۱۹ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.

منبع:بااقتصاد

۱۳۹۹/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...