نسخه چاپی

۵ چهره كلیدی در مهم‌ترین بازی تاریخ پرسپولیس

عکس خبري -? چهره کليدي در مهم‌ترين بازي تاريخ پرسپوليس

هر چه فدراسیون فوتبال قطر حال بیننده های فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا را خوب و امیدهایشان برای میزبانی جام جهانی را خوب كرد AFC حال ایرانی ها را گرفت!

به گزارش نما فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و اتفاقات آن کم کم از یادها می رود ولی قطعا نتیجه و نایب قهرمانی پرسپولیس در فصل ۲۰۲۰ این مسابقات تا ابد در تاریخچه این مسابقات باقی خواهد ماند.

اما غیر از این نتیجه و قهرمانی کره ای ها در نزدیکی کشورمان، موارد دیگری هم در حاشیه این دیدار در یکی از مجهزترین و مدرن ترین استادیوم های دنیا وجود داشت که قطعا آنهایی که فوتبال را با چشم سوم هم نگاه می کنند متوجه اش شده اند.

یکی از موارد حاشیه ای تصمیمات AFC برای فوتبال ایران و ناجوانمردی هایی بود که در قبال تیم پرسپولیس که نماینده کشورمان بود رخ داد! مهمترین آنها محرومیت و سپس عدم موافقت با حضور عیسی آل کثیر در دیدار فینال و بخشش او بود که هرگز با آن موافقت نشد. آل سعود که با خرج کردن دلارهای نفتی بی حسابش در کنفدراسیون فوتبال آسیا کم کم این مجموعه مهم در ورزش قاره را به حیات خلوت خود و تیم های عربی تبدیل کرده است پس از شکست النصر نماینده کشورش در دیدار نیمه نهایی خشم و خصومتش را به شکلی دیگر بروز داد و با نفوذ در کمیته انضباطی AFC و دیگر کمیته های آن مجموعه، مانع از تغییر حکم آل کثیر شد. عیسی که ۴ سال شادی گلهایش در فصول گذشته لیگ برتر را به شکل یک کلیپ کامل استخراج کرده و اسناد و مدارکش مبنی بر شکل و شیوه شادی گلش را برای کمیته انضباطی AFC ارسال کرده بود هرگز نتوانست نظر مساعد آنها را برای بازی در فینال داشته باشد و در نهایت با اتهام نژادپرستی روز بازی در تهران ماند.

با این همه نمی توان از تدارکات عالی و مثال زدنی قطر برای برگزاری این دوره از مسابقات در کشور خودش به سادگی گذشت. اینکه چنین ورزشگاه هایی برای بازی مهیا شده است که از هر حیث مناسب برگزاری دیداری در این سطح است و می تواند در روزهای داغ تابستان هوای داخلی اش را تا ۱۸ درجه تقلیل بدهد کم نیست.

اینکه قطر در مدت زمان شیوع کرونا توانست با برگزاری متمرکز مسابقات گروهی، یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی غرب و شرق آسیا و سپس میزبانی فینال چنین مسابقاتی با این حجم از بازیکنان و کادر فنی و همراهان شان را بدون حتی یک مورد مبتلا به کرونا برگزار کند یکی دیگر از موارد مهم دیگر است که ثابت می کند این کشور از حالا همه گونه آمادگی لازم برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را داراست و از حالا می توان انتظار داشت که این دوره از رقابتها حتی در صورت برطرف نشدن کرونا به بهترین شکل ممکن سر موعد مقرر با حضور همه تیم ها در محیطی امن و مجهز برگزار شود.

۱۳۹۹/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...