نسخه چاپی

كلهر:تعویض های گل محمدی دیر بود/پرسپولیس با سهل‌انگاری جام را از دست داد

عکس خبري -کلهر:تعويض هاي گل محمدي دير بود/پرسپوليس با سهل‌انگاري جام را از دست داد

پیشكسوت پرسپولیس گفت: دلیل اصلی شكست اتفاقات حاشیه‌ای نبودند، همه كمك كردند تا تیم با آرامش نتیجه لازم را بگیرد.

به گزارش نما، محمود کلهر در خصوص علت شکست پرسپولیس مقابل اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان اظهار داشت: به نظرم اشتباهات فردی بازیکنان به خصوص در خط دفاعی باعث شد که پرسپولیس نتیجه را واگذار کند. این تیم شایستگی برد را داشت و سرتر از حریف بود اما متأسفانه روی اشتباهات تکنیکی و عدم تمرکز، تیم اولسان به گل رسید و بازی را برد. باید روی تمرکز و آمادگی ذهنی بازیکنان بیشتر کار کنیم تا در بازی‌های بزرگ دچار این اتفاقات نشویم.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص این که چرا این تیم در فینال تمرکز لازم را نداشت، گفت: شاید نبود بازیکنان باتجربه‌تر و یا این که بازی‌های تدارکاتی حسابی نداشتند عامل اصلی شکست بود ولی چیزی از ارزش‌های این تیم کم نشد. امیدوارم این نقاط ضعف کوچک که در مسابقات بزرگ خیلی بزرگ می‌شوند را برطرف کنیم و روی آمادگی ذهنی و بخش روانی بازیکنان بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: بازیکنان در میادین بزرگ باید بتوانند اعتماد به نفس‌شان را حفظ کنند تا دچار اشتباهات کمتری شوند. در فوتبال همیشه اشتباه وجود دارد، ولی در بازی‌های بزرگ بازیکنی که پیراهن پرسپولیس را می‌پوشد و در فینال لیگ قهرمانان قاره بازی می‌کند، باید تمرکزش را حفظ کند تا دچار اشتباهات فردی نشود.

کلهر با اشاره به آمادگی ذهنی تیم اولسان، گفت: این تیم مشخص بود که تمرکز لازم را دارد. پرسپولیس از نظر مالکیت، موقعیت‌سازی، ضربه ایستگاهی، ارسال از کناره‌ها و... از اولسان سرتر بود اما متأسفانه روی ضعف بزرگ فوتبالمان، جام قهرمانی را از دست دادیم. پرسپولیس شایسته قهرمانی بود اما با سهل‌انگاری جام را از دست داد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص این که آیا می‌توان گفت حمایت‌های زیاد از پرسپولیس باعث شد که این تیم پیش از فینال در استرس و تحت فشار قرار بگیرد، عنوان کرد: در بازی‌های غرب آسیا هم که پرسپولیس اول شد، به نظرم بار مشکلات زیادتر بود. ناگهان 50 درصد تیم رفتند و بازیکنان جدیدی اضافه شدند. درواقع یک تیم جدید به مسابقات رفت با این حال پرسپولیس اقتدار و طراوت خودش را داشت و بازیکنان با تمام وجود بازی کردند. من فکر نمی‌کنم این موضوع دلیل عدم موفقیت باشد. ما باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و به بازیکنان آموزش درست بدهیم تا در بازی‌های بزرگ نتیجه لازم را بگیرند. کاری که حریف کرد. دیدیم اولسان آخر نیمه اول چقدر راحت کار می‌کرد در صورتی که ما یک بر صفر جلو بودیم و همین کار را ما می‌توانستیم انجام بدهیم.

وی افزود: دلیل اصلی، اتفاقات حاشیه‌ای نبودند. تیم با آرامش به فینال رفت و همه کمک کردند تا با آرامش نتیجه لازم را بگیرد. حتی بازی‌های لیگ هم لغو شد تا پرسپولیس با تمرکز لازم به فینال برود اما فراموش نکنیم تیم مقابل تمام حرفه‌ای بود و جایگاه مناسبی هم در آسیا دارد. ما باید روی آمادگی تکنیکی، جسمانی و ذهنی بازیکنان از پایه کار کنیم تا دچار مشکلات این چنینی نشویم. با این حال بازیکنان پرسپولیس یکی از بازی‌های خود خودشان را ارائه دادند. مثلاً مهدی عبدی که کسی فکر نمی‌کرد پرسپولیس با او به فینال برسد. با وجود مشکلاتی که وجود داشت به نظرم تا اینجای کار هم پرسپولیس نمره قبولی گرفته است.

کلهر در مورد این که آیا پرسپولیس با ترکیب مناسب پا به این میدان گذاشت، گفت: پرسپولیس شروع خوبی داشت و بازی را هم یک بر صفر برده بود. مالکیت توپ هم در نیمه اول برای پرسپولیس بود اما تیم نباید بعد از گل عقب می‌رفت و باید بازی خودش را انجام می‌داد. پرسپولیس می‌توانست از فضای ایجاد شده استفاده کند. به خصوص این که اولسان در عرض دفاع و همچنین جناح چپ مشکل داشت و پرسپولیس می‌توانست از این منطقه نفوذ کند. چندین بار هم این اتفاق افتاد. دیدیم که سیامک و بشار چقدر خوب حرکت می‌کردند و همین طور مهدی عبدی که بیشتر به جناح راست متمایل می‌شد.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد پرسپولیس این طور گل نمی‌خورد. البته شانس هم در گرفتن پنالتی و برگشت اولسان به بازی دخیل بود که بتواند نتیجه را تغییر بدهد. اگر پرسپولیس گل نیمه اول را نمی‌خورد، به نظرم نتیجه غیر از این می‌شد. به نظرم اگر کمال کامیابی‌نیا می توانست بازی کند، پرسپولیس مرکز زمین را بیشتر کنترل می کرد. با این حال هافبک‌های پرسپولیس روز خوبی را داشتند. در جناحین هم شرایط خوب بود، سعید آقایی فوق‌العاده خوب بازی کرد. مدافعین میانی هم همین‌طور، فقط دو اشتباه فردی که شیرازه یک تیم را ناگهان به هم می‌ریزد، باعث رقم خوردن این نتیجه شد. بنابراین فکر نمی‌کنم به ارنج تیم ربطی داشته باشد.

کلهر در مورد تعویض‌های گل محمدی عنوان کرد: تعویض‌ها دیر انجام شد. اگر زودتر این اتفاق می‌افتاد می‌توانست قدرت تهاجمی پرسپولیس را بیشتر کند. مخصوصا شجاعی که به نظرم اگر زودتر به زمین می‌رفت، می‌توانست سنگینی کفه ترازو را به نفع پرسپولیس تغییر بدهد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...