نسخه چاپی

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفتگو با نما:

آمار خانوارهای زیر خط فقر افزایش‌یافته است

عکس خبري -آمار خانوارهاي زير خط فقر افزايش‌يافته است

نماینده مردم آمل و لاریجان گفت: از سال گذشته تاكنون با صعودی شدن نرخ‌ها در همه حوزه‌ها، به‌طور حتم آمار‌های خانوار‌های زیرخط فقر بیشتر شده است.

در هفته‌ای که گذشت و در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، رئیس دولت با عنوان اینکه به تمام وعده‌های خود عمل کرده است به‌نوعی اذهان عمومی را به سمت بازخوانی وعده‌های داده شده توسط وی کشاند، یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت، بهبود وضعیت معیشتی مردم و مقابله جدی با فقر مطلق است. عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت معیشتی مردم در سال پایانی دولت روحانی معتقد است: با یک حساب سرانگشتی، موارد مشهود برای اینکه خانواری دو نفری اکنون بتواند ادامه حیات بدهد، بیانگر این است که آن‌ها باید درآمدی بیش از چهار میلیون تومان داشته باشد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در ادامه چنین گفت: از سال گذشته تاکنون با صعودی شدن نرخ‌ها در همه حوزه‌ها، به‌طور حتم آمار‌های خانوار‌های زیرخط فقر بیشتر شده است.
وی با اشاره به کرونا به عنوان یک شگفتی‌ساز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است شیوع ویروس کووید ۱۹ نیز در افزایش مشکلات معیشتی کنونی بی‌تأثیر نبوده است؛ با آغاز شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته در کشور، اغلب مشاغل تعطیل و افراد بسیاری خانه‌نشین شدند و این اتفاق باعث شد تا وضعیت معیشتی مردم رو به افول حرکت کند و روزبه‌روز با وجود افزایش قیمت کالا‌ها و هزینه زندگی، سطح درآمد برخی افراد به سمت صفر حرکت کند؛ و دولت نیز در این زمینه اقدام مؤثری نکرده است.

۱۳۹۹/۱۰/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...