نسخه چاپی

مجتبی امانی در گفتگو با نما:

آمریكا به دنبال ترویج مذاكره و تسلیم به‌جای مقاومت است

عکس خبري -آمريکا دنبال ترويج مذاکره و تسليم به‌جاي مقاومت است

امانی گفت: اقداماتی كه شهید قاسم سلیمانی در منطقه كرد گسترش نرم‌افزار مقاومت در بین ملت‌های جبهه مقاومت بوده كه توانسته آن را به سخت‌افزاری تبدیل كند تا جلوی امریكایی‌ها و صهیونیست‌ها را در منطقه و جهان بگیرد.

مجتبی امانی، کارشناس سیاست خارجی، به مناسبت فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی پیرامون نرم‌افزار مقاومت به خبرنگار نما گفت: در واقع نرم‌افزار مقاومت به عنوان تحول فکری از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایران و منطقه جوانه زد و اساس آن، این است که ارزش آنچه که از طریق مقاومت به دست می‌آید بسیار بیشتر از چیزی است که از طریق مذاکره و تسلیم حاصل می‌شود.

وی افزود: نرم‌افزار مقاومت به‌خصوص در مقوله گفتگوهای صهیونیستی ـ عربی یا صهیونیستی ـ فلسطینی بسیار بارز است، زیرا همزمان با انقلاب اسلامی ایران دشمن صهیونیستی و هم‌پیمان آن امریکا و برخی از کشورهای غربی تلاش کردند موج مقاومتی که از ایران آغاز شده و پیام‌آور مقاومت در منطقه بود با مذاکره و تسلیم جایگزین شود. ما شاهد تلاش‌های وافر امریکایی‌ها برای ترویج نرم‌افزار مذاکره و تسلیم به‌جای نرم‌افزار مقاومت و جهاد بوده‌ایم.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: نتیجه تن دادن به نرم‌افزار مذاکره و تسلیم را در عاقبت یاسر عرفات، انور سادات، حسنی مبارک و حتی محمود عباس مشاهده کردیم.

وی مطرح کرد: آنچه در دو دهه اخیر اتفاق افتاد تبدیل این نرم‌افزار به سخت‌افزار مقاومت بود که می‌تواند در کشورهای دیگری که به مقاومت توجه می‌کنند، الگو شود.

امانی گفت: اقداماتی که شهید قاسم سلیمانی در منطقه کرد گسترش نرم‌افزار مقاومت در بین ملت‌های جبهه مقاومت بوده که توانسته آن را به سخت‌افزاری تبدیل کند تا جلوی امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در منطقه و جهان بگیرد.

وی مطرح کرد: این نرم‌افزار که انقلاب اسلامی، به‌خصوص شهید قاسم سلیمانی در منطقه رواج داد، در حال گسترش است.

این کارشناس مسائل خارجی خاطرنشان کرد: تفکری که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و در بعد عملیاتی آن شهید سلیمانی در منطقه ایجاد کردند موجب شد شاهد پیروزی‌های چشمگیری باشیم که از طریق مقاومت به دست آمده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در عین حال شاهد ندامت افرادی هستیم که سال‌های قبل تصور می‌کردند از طریق مذاکره و تسلیم می‌توانند به دستاوردهایی دست یابند.

امانی در پایان با اشاره به حضور امریکایی‌ها در منطقه گفت: نرم‌افزار مقاومت در ملت‌های منطقه جبهه مقاومت را در مقابله با امریکایی‌ها و گروه‌های تروریستی مثل داعش در کشورهایی نظیر لبنان، سوریه، عراق و یمن به پیروزی‌های وسیعی نایل کرده است.

۱۳۹۹/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...