نسخه چاپی

كاهش حوادث ناشی از انفجار گاز در خوزستان

عکس خبري -کاهش حوادث ناشي از انفجار گاز در خوزستان

حوادث ناشی از انفجار گاز در استان نسبت به سال گذشته ۶ درصد كاهش داشته است.

به گزارش نما ،مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت:استان خوزستان دارای ۸۶ شهر است که از این تعداد، به ۸۳ شهر گازرسانی شده و از سه شهر دیگر که شامل آبژدان، قلعه خواجه و شهیون است، به قلعه خواجه حدود یک ماه پیش گازرسانی شد و هنوز دو شهر دیگر باقی مانده‌اند که در دستور کار قرار دارند و امیدواریم تا پایان سال جاری گازرسانی به این دو شهر نیز انجام شود.
کاهش حوادث ناشی از انفجار گاز در خوزستان

وی افزود: در بخش صنایع، مصرف گاز نسبت به سال گذشته رشد حدود ۸ درصدی داشته و در بخش خانگی نیز ۱.۵ درصد رشد مصرف گاز را پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان حدود ۴۰۰ روستا وجود دارند که بالای ۲۰ خانوار هستند و قابلیت گازرسانی دارند. تعهد امسال‌مان، گازرسانی به ۲۲۰ روستا است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این تعهد را انجام دهیم و مابقی نیز برای سال ۱۴۰۰ باقی می‌مانند.

وی در خصوص وضعیت مصرف گاز در استان خوزستان‏ تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک داریم و ۹۶ درصد گاز مصرفی در استان خوزستان در بخش صنعت و ۴ درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود.

ابول‌پور گفت: شرکت گاز استان خوزستان سومین مصرف‌کننده گاز در کشور پس از استان‌های تهران و اصفهان است.

مصرف گاز استان خوزستان از مرز ۱۸ میلیارد مترمکعب در سال گذشته عبور کرده و خوشبختانه به دلیل اینکه استان خوزستان تولیدکننده گاز است، تاکنون مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است؛ شبکه‌ها کامل پایدار بودند و در هیچ شهری چه در سیل سال گذشته و چه اتفاقات امسال، با مشکل مواجه نشدیم و قطعی گاز نداشتیم.

ابول‌پور ادامه داد: با توجه به فصل سرما، توجه به نکات ایمنی مهم است. در این زمینه اطلاع‌رسانی وسیعی انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم ایمن‌سازی برای مردم ایجاد کنیم. در سال ۹۷، ۷۵ حادثه، در سال ۹۸، ۵۱ حادثه و در سال ۹۹، حدود ۴۵ حادثه گاز در خوزستان اتفاق افتاده است. حوادث امسال نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده‌اند اما بعضا مواردی مانند حادثه انفجار گاز کوی عامری و خیابان اقبال منجر به تخریب کامل ساختمان شد.
فارس

۱۳۹۹/۱۰/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...