نسخه چاپی

ترمیم سیاه زخم‌های چهره طبیعت دشتستان

عکس خبري -ترميم سياه زخم‌هاي چهره طبيعت دشتستان

شماری از دوست‌داران طبیعت در حركتی داوطلبانه به كشت بذر درخت در مناطق كوهستانی آسیب دیده از آتش‌سوزی‌های تابستان امسال در بخش بوشكان دشتستان اقدام كردند.

به گزارش نما ،تابستان امسال فصلی سخت برای طبیعت شهرستان دشتستان بود، زیرا با آتش ‎سوزی‎های متوالی بخش قابل توجهی از گونه‎‌های گیاهی و جانوری این منطقه طعمه حریق شد.

یکی از مناطقی که در سه مورد شعله‌‎های آتش دامن آن را گرفت محدوده کوه‎های زاگرس جنوبی در حوالی روستای طلحه بخش بوشکان بود.

براساس آمار رسمی در تابستان امسال ۶۴ مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان بوشهر رخ داد و در این حوادث سه هزارو ۳۶۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های این استان آسیب دید که بخش عمده آن در شهرستان دشتستان واقع است.

یکی از دوست‌داران محیط زیست و مجری این طرح گفت: در کوهنوردی‎ها با مشاهده انبوه گونه‌های گیاهی درختی و درختچه‎ای سوخته در آتش سوزی‌ها تصمیم بر آن گرفتیم تا همراه با دوستان خود اقدام به کاشت گونه‎ای سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه هدف کنیم.

عبدالحسین محمودی افزود: در این بین با توجه به رشد سریع بادام کوهی و اینکه به عنوان یکی از گونه‎های غالب منطقه آتش سوزی شده به شمار می‎رود این گونه برای کاشت انتخاب شد.

وی ادامه داد: تاکنون هزار بذر بادام کوهی در کوه‎های محدوده دشت طلحه کاشته شد که در صورت همراهی بیشتر نیرو‌های مردمی چشم انداز کاشت ۱۰ هزار بذر محقق خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به سوختن گونه‌های بی شمار گیاهی درختی و درختچه‌ای در آتش سوزی‌های تابستان اخیر این اقدام خودجوش ستودنی و ارزشمند است تا از این طریق زمینه برای احیای بخشی از پوشش گیاهی نابوده شده در این منطقه فراهم شود.
صداوسیما

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...