نسخه چاپی

طرح ترخیص موتورسیكلت‌های رسوبی ۱۸ دی ماه در زنجان به پایان می‌رسد

عکس خبري -طرح ترخيص موتورسيکلت‌هاي رسوبي ?? دي ماه در زنجان به پايان مي‌رسد

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیك پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ۱۸ دی ماه جاری آخرین فرصت برای ترخیص موتورسیكلت‌های رسوبی است.

به گزارش نما ،سرهنگ محمدحسن خلجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان یا متصرفان این موتورسیکلت ها (یعنی کسانی که مالک موتورسیکلت نبوده اما به شکل قانونی در حال استفاده از موتورسیکلت ها هستند) برای ترخیص وسلیه نقلیه خود می‌توانند همه روزه به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و نسبت به ارایه مدارک لازمه اقدام و از تسهیلات درنظر گرفته شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون قریب ۴۵۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در این استان ترخیص و تحویل مالکان یا متصرفان قانونی شده است.

خلجی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی با تسهیلات ویژه، فرصت خوبی برای مالکان است و نباید آن را از دست داد، افزود: آن دسته از موتورسیکلت‌های توقیفی که قبل از سال ۹۹ از سوی پلیس به پارکینگ ها انتقال یافته اند با هزینه مصوبه و تخفیفات قانونی درنظر گرفته شده، ترخیص می شوند.

وی ادامه داد: افراد فاقد گواهینامه و بیمه نامه باید با تکمیل فرم تعهد و به صورت محموله (حمل و انتقال با وانت) نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کند و در ضمن اگر بدون گواهینامه و بیمه نامه موتورسواری کنند در این صورت در مقابل حوادث احتمالی مسوؤل بوده و باید در برابر قانون و مقررات پاسخگو باشد.

خلجی اظهار داشت: موتورسیکلت های دارای برگ اوراقی نیز شامل طرح ترخیص نیستند و مالکان و متصرفان آنها در صورت درخواست وسیله نقلیه رسوبی خود می توانند آن را به صورت قیچی شده تحویل بگیرند.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: اگر مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها از این طرح ۲ ماهه استفاده نکرده و نسبت به ترخیص اقدام نکنند وسیله نقلیه توقیفی آنان به منزله موتورهای بلاصاحب محسوب خواهد شد.

خلجی با بیان اینکه آن دسته از موتورسیکلت هایی که بنا به دستور مقامات قضایی، توقیف و به پارکینگ ها انتقال یافته اند مشمول این طرح نمی باشند، افزود: موتورسیکلت هایی که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ ها منتقل شده‌اند مشمول طرح تسهیل ترخیص هستند.
ایرنا

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...