نسخه چاپی

تست كرونا با پیامك

عکس خبري -تست کرونا با پيامک

كیت‌های تست سریع تشخیص كرونا در مدت بیست دقیقه ابتلا به كرونا ویروس را تشخیص و نتیجه ر به صورت پیامك برای متقاضی ارسال می شود. به صورت پیامك به افراد اطلاع‌رسانی می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

به گزارش نما ،رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توزیع کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا، روند نمونه گیری و بیماریابی در استان سرعت بهتری به خود گرفته است و مدت زمان جوابدهی تست‌ها از ۶ ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

جزایری در ادامه افزود: جواب تست‌های کرونا به صورت پیامک به افراد اطلاع‌رسانی می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

او ادامه داد: برای مقابله با هرگونه تست منفی کاذب، نیز چنانچه فردی که تست وی منفی اعلام شده است، اما علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارد، دوباره مورد تست قرار می‌گیرد تا از نتیجه آزمایش‌های تست سریع اطمینان حاصل شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تعداد مرکز نمونه گیری ویروس کرونا در استان ۱۷ مورد بود که این تعداد با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به ۷۷ مورد افزایش یافته است.

جزایری همچنین از فعالیت ۲۲ مرکز بهداشتی منتخب ویژه بیماران سرپایی کرونا در استان خبر داد و افزود: چنانچه بیماران سرپایی به تشخیص پزشک نیاز به تست کرونا داشته باشند به مراکز نمونه‌گیری معرفی می‌شوند.

۱۷ مرکز در شهرکرد، ۱۱ مرکز در لردگان، ۱۰ مرکز در فارسان، ۹ مرکز در کیار، هفت مرکز در بروجن، در هر یک از شهرستان‌های سامان، بن و اردل شش مرکز و در شهرستان کوهرنگ پنج مرکز نمونه گیری ویروس کرونا اماده خدمت رسانی هستند.
صداوسیما

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...