نسخه چاپی

بغداد هیچ شكایتی علیه آمریكا ثبت نكرده است

عکس خبري -بغداد هيچ شکايتي عليه آمريکا ثبت نکرده است

یك نماینده عراقی گفت كه از زمان شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، هیچ شكایتی علیه آمریكا در دادگاههای بین‌المللی نشده است.

به گزارش نما، «احمد الاسدی» از فرماندهان سابق الحشد الشعبی و نماینده فعلی پارلمان عراق، به شدت از انفعال دولت این کشور در خصوص شکایت از اقدام تروریستی آمریکا در سال گذشته، انتقاد کرد.

به نوشته شفق نیوز، احمد الاسدی گفت که نه دولت «عادل عبدالمهدی» و نه دولت «مصطفی الکاظمی» از آمریکا به دلیل ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، شکایتی به دادگاههای بین‌المللی نکرده‌اند. در حالی که اقدام آمریکا در خاک عراق صورت گرفت و مصداق بارز تروریسم و نقض حاکمیت عراق بود.

او گفت که تنها ایران بود که به دادگاههای بین‌المللی شکایت کرد.

این نماینده عضو ائتلاف الفتح، از نهادهای مسئول در دولت و پارلمان و سازمان‌ها خواست تا شکواییه‌ای علیه آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت ارائه دهند.

«علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش النجباء نیز امروز گفت که تحقیق در پرونده این دو شهید از طرف عراق در هاله‌ای از ابهام است و هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند دولت عراق در این پرونده جدی است.

«مختار الموسوی» دیگر نماینده عراقی نیز امروز در سخنانی گفت که تروریسم آمریکا با هدف قرار دادن عراق و ترور فرماندهان پیروزی نمی‌توانست بی‌پاسخ بماند. اما متاسفانه ضعف توانمندی‌های دولت در پشت پرده عدم پاسخ‌گویی به این جنایت قرار دارد. اگر این اتفاق در روسیه یا هر کشور دیگری روی داده بود، پاسخ کاملا متفاوت بود.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...