نسخه چاپی

اختصاصی نما:

سوت پایان و حاشیه های بر جا مانده از لیگ كشتی

عکس خبري -سوت پايان و حاشيه هاي بر جا مانده از ليگ کشتي

سفره ای كه در لیگ كشتی امسال گشوده شد حدود ۱۸ میلیارد تومان گردش مالی داشت كه این مبلغ صرفا بین عده خاصی از مربیان و كشتی گیران تقسیم شد و مسئولین فدراسیون برخلاف سال های گذشته نقش مربیان سازنده و دیگر زحمتكشان را در این پروسه نادیده گرفته بودند.


محمد رضا کاظمی- رقابت های لیگ برتر کشتی ازاد و فرنگی به ایستگاه پایانی رسید. در این مسابقات که امسال بنا به مقتضیات کرونا و مشکلات ناشی از آن بدون تماشاگر و به‌طور متمرکز برگزارشد اتفاقات ریز و درشت بسیار رخ داد که برخی از این اتفاقات به سبب ضعف مقررات و آیین نامه رخ داد و برخی دیگر به سبب پاره ای کاستی‌ها از جمله مشکلات داوری، عدم آمادگی کشتی گیران، ابتلای برخی از قهرمانان و مربیان از جمله نایب رییس، دبیر، مدیرتیم های ملی کشتی آزاد، محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد به بیماری کرونا، ضعف در تبلیغات و اشاعه مسائل فرهنگی اشاره کرد. از سوی دیگر سفره ای که در لیگ کشتی امسال گشوده شد حدود ۱۸ میلیارد تومان گردش مالی داشت که این مبلغ صرفا بین عده خاصی از مربیان و کشتی گیران تقسیم شد و مسئولین فدراسیون برخلاف سال های گذشته نقش مربیان سازنده و دیگر زحمتکشان را در این پروسه نادیده گرفته بودند.

حرکت عجیب استقلال

با تمام این احوال لیگ به فرجام خود رسید اما در روز پایانی و فینال مسابقات که وزیر ورزش نیز در سالن مسابقات حضور یافته بود. تیم استقلال تهران به عنوان یک پای فینال در اعتراض به عملکرد فدراسیون سعی کرد به سبب در اختیار نداشتن سه کشتی گیر شاخص خود تنها با ۶ کشتی گیر رودر روی بازار بزرگ تهران قرار گیرد. همین امر مورد اعتراض مسئولین فدراسیون قرار گرفت و رییس فدراسیون با تهدید به محرومیت کشتی گیران و مربیان استقلال نهایتا آنان را مجبور کرد با حدود نیم ساعت تاخیر بالاخره با تمام یاران خود در میدان حضور پیدا کنند.


نتیجه نهایی لیگ

در پایان مسابقات نیز همانطور که انتظار می رفت تیم های کشتی آزاد و فرنگی بازار بزرگ قهرمان هر دو لیگ شدند. به این ترتیب سوت پایان لیگ کشتی به صدا در آمد اما به نظر نمی رسد پیامد های حواشی روز فینال مسابقات به این زودی‌ها فروکش کند. در همین راستا و روز پس از مسابقات رییس فدراسیون کشتی طی مصاحبه ای کشتی گیران و مربیان تیم استقلال را تهدید کرد که احتمالا باید در دادگاه پاسخگوی عملکرد خود باشند. این در حالیست که پیش از تیم استقلال دست اندرکاران تیم هیات کشتی قائمشهر نیز با علم به شکست قطعی خود، مانع انجام مسابقه چند کشتی گیر شاخص خود شدند اما در آنجا حاشیه ای ایجاد نشد زیرا مطابق آیین نامه لیگ تیم ها می توانستند با سه کشتی گیر کمتر پای در میدان بگذارند . با این اوصاف و نظر به پاسخگویی سخنگوی باشگاه استقلال به اظهارات علیرضا دبیر، و در ادامه آن مصاحبه رییس سازمان لیگ و عوامل دیگر، باید اذعان کرد حالا حالاها تنور حواشی لیگ کشتی داغ خواهد ماند.

۱۳۹۹/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...