نسخه چاپی

خادمی در گفتگو با نما:

لایحه بودجه ۱۴۰۰ سیگنال مذاكره به آمریكا را مخابره می‌كند

عکس خبري -لايحه بودجه ???? سيگنال مذاکره به آمريکا را مخابره مي‌کند

عضو سابق كمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: دولت با تدوین لایحه بودجه 1400 به دنبال ارائه سیگنال هایی به غرب و بایدن است.

هدایت الله خادمی، نماینده سابق مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نما، گفت: بودجه ای که ارائه شده اصلاً با شرایط و واقعیت ها منطبق نیست. مثلاً در بودجه 1400 دولت پیش بینی کرده که می تواند بیش از دو میلیون بشکه نفت به فروش برساند؛ در صورتی که تا قبل از خروج آمریکا از برجام ما یک میلیون بشکه هم به سختی می توانستیم به فروش برسانیم.

وی افزود: به احتمال بسیار زیاد آنچه را که دولت در بودجه 1400 در نظر گرفته تحقق نیابد، البته احتمال دارد که دولت به عمد چنین بودجه ای را نوشته باشد تا بخش اعظم فشارهای بودجه ای برروی دولت آیند بیفتد یا اینکه با تدوین چنین بودجه ای به دنبال ارائه سیگنال هایی به غرب و بایدن است.

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس دهم خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده مشکلاتی را برای بودجه کشور به وجود خواهد آورد و در نتیجه این مشکلات منجر به بروز تورم و رکود خواهد شد که برای دولت روحانی اصلاً مهم نیست؛ چون زمانی به پایان این دولت باقی نمانده و بعد از اینکه دوره‌اش تمام شد دیگر کسی هم به سراغ دولت نخواهد رفت.

خادمی به عدم هماهنگی دولت و مجلس برای بودجه 1400 اشاره کرد و بیان داشت: رئیس جمهور به مجلس فوق العاده کم محلی می کند و حتی او حاضر نشده که هنگام ارائه لایحه بودجه در مجلس حاضر شود و تمام ضررهای ناشی از عدم تعامل سازنده و تقابل میان دولت و مجلس، متوجه مردم عادی و آسیب پذیر خواهد شد.

او پیشنهاد کرد که حتماً سقف فروش نفت در بودجه 1400 کاهش و برخی از هزینه های اضافی دولت تقلیل یابد؛ چون بالاخره قرار است یک سال کشور را با این بودجه اداره کرد و نباید بودجه طوری باشد که مردم بیشتر اذیت شوند.

۱۳۹۹/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...