نسخه چاپی

ضرورت تسریع در تعیین تكلیف اراضی واقع در حریم شهرها

عکس خبري -ضرورت تسريع در تعيين تکليف اراضي واقع در حريم شهرها

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان وزرای راه و شهرسازی و جهاد كشاورزی ضرورت ایجاب می‌كند تا هرچه سریع‌تر اراضی واقع در حریم شهرها تعیین تكلیف شود.

به گزارش نما ،علینقی حیدریان در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و دولتی استان تهران تاکید کرد: با پیگیری و انجام مفاد تفاهمنامه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی پدیده زمین خواری و سوء استفاده از این اراضی به‌شدت کاهش خواهد یافت.

وی کاداستری شدن اراضی ملی و صدور اسناد تک برگ برای این اراضی را اصولی‌ترین راهکار جهت پیشگیری از تعرض و تصرف به عرصه‌های ملی دانست و اظهار کرد: از آنجایی که اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکانی و توصیفی هستند و این مختصات موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می‌کند، از ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند و بدین صورت از سوء استفاده های احتمالی و جعل اسناد جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تأکید بر اجرای هرچه سریعتر طرح کاداستر برای اراضی ملی واقع در دامنه جنوبی البرز گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی از سیاست‌های راهبردی این اداره کل است که با توجه به اهمیت و حساسیت عرصه‌های ملی واقع در دامنه جنوبی البرز، اجرای این طرح در این مناطق از اولویت خاصی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پایان اظهارکرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری خوبی که میان منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد و با برگزاری مستمر جلسات کارگروه مشترک کاداستر، از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ صادر شده است که امیدواریم این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

گفتنی است در این جلسه ضمن ارائه گزارش از سوی مسئولان ادارات منابع طبیعی شهرستان های استان تهران، آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر در عرصه های ملی و دولتی در سطح استان تهران بررسی شد و راهکارهای عملی برای تسریع در روند اجرای این طرح و رفع موانع موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...